شناسایی بیش از ۲۰ هزار سالمند در شیروان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت: ۲۰ هزار و ۳۳۵ نفر معادل ۱۲.۳۷ درصد از جمعیت این شهرستان سالمند هستند.

محمدرضا حیدری، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: سن سالمندی، ۶۰ سال به بالا است که تعداد سالمندان شهرستان ثبت نام شده در سامانه سیب معادل، ۱۲.۳۷ درصد جمعیت است،  این میزان در استان، ۱۰.۱۷ درصد و در کشور ۱۰.۴۳ درصد است.

 وی بابیان اینکه تعداد جمعیت سالمندی بانوان این شهرستان بیشتر از آقایان است خاطرنشان کرد: از مجموع کل این قشر، ۹ هزار و ۵۶۹ نفر مرد معادل ۵.۸۲ درصد  و ۱۰ هزار و ۷۶۶ نفر معادل ۶.۵۵ درصد خانم هستند.

حیدری با اشاره به افزایش تعداد سالمندان شهرستان در مقایسه با سال های گذشته عنوان کرد: جمعیت آنان از سال ۹۶ که، ۱۹ هزار و ۴۸ نفر بوده تا پایان سال گذشته به ۲۰ هزار و ۳۳۵ نفر افزایش یافته است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان بیان کرد: پرفشاری خون درسالمندان، دیابت، سوء تغذیه، افت فشارخون وضعیتی، افسردگی، احتمال سقوط، تست تعادل مختل و سالمندان دچار هیپرکلسترولمی از جمله مشکلات این قشر است.

حیدری با اشاره به ارائه خدمات به سالمندان شهرستان اضافه کرد: مراقبت های بهداشتی غیرپزشک توسط مراقب سلامت یا بهورز، ارزیابی تغذیه، افسردگی، فشارخون، دیابت، پیشگیری از سکته های قلبی و مغزی، غربالگری سرطان پستان در زنان و شناسایی و طبقه بندی خطرپذیری برای آنان ارائه می شود.

به گفته وی از مجموع کل جمعیت شهرستان،  ۸۴ هزار و ۷۰۱ نفر مرد و ۸۲ هزار و ۹۹۷ نفر زن هستند.

این شهرستان دارای، ۲ خانه حمایتی سالمندان خانم است که اکنون ۵۲ نفر در آن نگهداری می شوند.

کد خبر 1754279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha