احیای سنت‌های رمضانی از رهگذر نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی

فرخنده گفت: احیا و زنده نگه داشتن سنت‌ها و آیین‌های خراسانی و حسنه رمضان از رهگذر نمایشگاه قرآن است و امسال در طول نمایشگاه هرشب یک رویداد طراحی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده شامگاه (۲۰ اسفند) در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حسینیه جماران بیرجند با اشاره به تعامل دستگاه‌ها و موسسات قرآنی مختلف برای برپایی نمایشگاه گفت: در سنوات گذشته نمایشگاه قرآن در دل ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد ولی امسال این نمایشگاه دو روز پیش از آغاز ماه رمضان برپا شد تا مردم بتوانند خریدها و ملزومات این ماه را انجام دهند. 

وی با اشاره به اینکه پانزدهمین نمایشگاه قرآنی امسال با شعار محوری «می خوانمت» در خراسان جنوبی برپا می‌شود، افزود: امسال ۳۰ درصد تخفیف در بخش فروش محصولات و ملزومات قرآن کریم در مجموعه خواهیم داشت. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه این نمایشگاه دو بخش محتوایی و فروش محصولات مرتبط با قرآن و عفاف را دربرمی‌گیرد، تصریح کرد: حدود ۷ غرفه فروش انتشارات و ملزومات فرهنگی در این نمایشگاه برپا است.

فرخنده ادامه داد: امسال در طول نمایشگاه هرشب یک رویداد طراحی می‌شود و به همین منظور طی فرداشب روایتگری تصویری شهدا انجام خواهد شد. 

وی با تاکید بر احیا و زنده نگه داشتن سنت‌ها و آیین‌های خراسانی و حسنه رمضان از رهگذر نمایشگاه قرآن، بیان کرد: برگزاری کرسی تلاوت به همت اوقاف و امور خیریه با حضور احمدی وفا؛ قاری مفتخر کشوری در شب اول ماه رمضان از جمله برنامه‌ها است. 

فرخنده از اجرای جشن فرشته‌ها در شب دوم ماه مبارک با همکاری آموژش و پرورش استان برای هزار نفر از دختران روزه اولی خبر داد. 

وی با اشاره به اجرای شب شعر با حضور فعالان فرهنگی در محل نمایشگاه، تصریح کرد: در مراسم اختتامیه از فعالان و برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.  

فرخنده بیان کرد: غرفه‌های پاسخگویی به مسائل مرتبط با مجموعه‌های دینی، غرفه گفتمانی، رسانه و قرآن، موسسات قرآنی، قرآن و خانواده، پاسخگویی به شبهات و کار با کودک و طرح آیه‌های زندگی از غرفه‌های این نمایشگاه است. 

گفتنی است؛ نمایشگاه بین‌اللملی قرآن از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه، همه روزه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در حسینیه جماران بیرجند پذیرای عموم خواهد بود.

کد خبر 1754291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha