اتمام ساخت ۱۵۳۳ واحد مسکن نهضت ملی خراسان‌جنوبی

مودی گفت: تاکنون هزار و ۵۳۳ واحد نهضت ملی مسکن در استان به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، میرمحمد مودی شامگاه(۲۰ اسفند) در شورای مسکن استان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌هایی که در ساخت چهار میلیون مسکن طرح نهضت ملی مسکن داریم سهم استان ۳۸ هزار و ۶۷۵ واحد است که از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۰ واحد مسکن حمایتی، ۵ هزار و ۱۶۹ واحد خودمالکی، ۳ هزار و ۸۷۷ واحد بازآفرینی شهری و ۱۸ هزارواحد روستایی است.

وی ادامه داد: برش ۳۰ ماهه استان ساخت ۲۴ هزار و ۱۷۲ واحد است که اکنون ۳۱ هزار و ۱۲۱ واحد نزدیک حدود ۷۰ درصد برنامه چهار ساله محقق شده است و ۱۸ هزار مسکن حمایتی را از سهمیه هفت هزار واحدی شروع کردیم که نزدیک به ۲.۵ برابر مسکن حمایتی است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با ارائه گزارشی از وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: ۱۲۱هزار و ۳۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این استان ثبت‌ نام کردند که از این تعداد ۴۲ هزار و ۱۷ نفر تایید نهایی شده که برای ۶۰ هزار و ۱۹۳ زمین تأمین شده است.

مودی بیان کرد: تاکنون برای ۲۰ هزار و ۳۲ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۴۰ واحد به مرحله اتمام فونداسیون، ۸ هزار و ۱۴۴ واحد مرحله اتمام اسکلت، چهار هزار و ۴۸۱ واحد مرحله اتمام سفت کاری، ۲ هزار و ۴۴۵ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و هزار و ۵۳۳ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده‌ است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه اول کشور در تمامی مراحل ساخت طرح نهضت ملی مسکن را کسب کرده است، افزود: در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن تعداد ۴۷ سایت به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به محدوده شهرها الحاق شده است.

مودی ادامه داد: ۴۲ سایت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی به مساحت هزار و ۳۹۳ هکتار در خراسان جنوبی توسط مجریان درحال آماده سازی است پیشرفت فیزیکی متوسط ۲۸ درصد دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درخصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن هم گفت: ۲۳ هزار و ۳۶۳ متقاضی در زمینه تسهیلات مسکن به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۸ هزار و ۵۰۶ قرارداد با بانک‌های متولی قرارداد بسته‌اند.

وی یادآور شد: علاوه بر بانک مسکن، بانک‌های ملت، ملی، صادرات و تجارت هم متولی پرداخت تسهیلات هستند.


 

کد خبر 1754299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha