انهدام ۱۰۲ باند مواد مخدر در خراسان جنوبی

شجاعی‌نسب از انهدام ۱۰۲ باند مواد مخدر در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ تن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار حسن شجاعی‌نسب امروز (۲۱ اسفند) در نشست خبری با موضوع تشریح اقدامات پلیس در سال ۱۴۰۲، تمهیدات پلیس در چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروز اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۲ نفر در جاده‌های استان فوت کردند و تصادفات منجر به فوت استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۰ درصدی دارد.

وی از کاهش ۱۸ درصدی تلفات درون شهری در سال جاری خبر داد و افزود: میانگین سرعت در سطح کشور ۷۸ کیلومتر در ساعت و در جاده‌های استان ۹۶ کیلومتر بر ساعت بوده که با اقدامات انجام شده میانگین سرعت حدود هشت کیلومتر نسبت به قبل کاهش یافت و به ۸۹ کیلومتر در ساعت رسیده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۷ درصد تصادفات از نوع واژگونی و ۵۰ درصد متوفیان تصادفات سرنشینان خودرو هستند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۲۴۸ هزار اعمال قانون خودروهای متخلف و توقیف فیزیکی ۱۱ هزار و ۶۷۶ خودرو نیز انجام شده است.

سردار شجاعی‌نسب ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ هزار و ۳۸ وسیله نقلیه که در استان سرعت بحرانی داشتند متوقف سیستمی شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰ تن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شده است، گفت: در این مدت ۱۰۲ باند مواد مخدر در استان متلاشی شد و هفت هزار و ۲۴ نفر دستگیری قاچاقچیان و خرده‌فروشان را داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیون و ۲۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد دارد.

شجاعی‌نسب با اشاره به اینکه انواع سرقت از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است افزود: با تلاش شبانه‌روزی و هوشمندی ماموران پلیس ۵۰ درصد سرقت‌ها در این استان کشف شده است.

وی در ادامه از انهدام ۴۷ فقره باند سرقت در استان خبر داد و بیان کرد: در این مدت سه هزار و ۴۶۴ سارق و ۲۹۲ نفر مال‌خر در استان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال هم ۱۲ هزار و ۶۹۸ فقره گذرنامه عادی، ۱۱ هزار و ۳۱۹ فقره گذرنامه زیارتی ویژه اربعین صادر شد.

شجاعی‌نسب با بیان اینکه بازدید از سه هزار و ۶۰۵ امکان عمومی و صنوف انجام شده اظهار کرد: ۷۰۸ مورد اخذ تعهد، و ۴۷ واحد متخلف هم پلمب شده است.

وی افزود: همچنین در حوزه خدماتی بیش از ۵۹ هزار فقره گواهینامه صادر و بیش از ۵۳ هزار شماره‌گذاری و نقل و انتقال خودرو  انجام شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری ۲۷۶ هزار  و ۶۶۳ تماس فوریتی با سامانه ۱۱۰ داشتیم که به صورت روزانه بیش از ۷۵۰ تماس را  پاسخگویی کرده ایم.

شجاعی‌نسب از وجود ۲۰ واحد مددکاری و مرکز مشاوره در کلانتری‌های این استان خبر داد و گفت: این واحدها به‌صورت تخصصی تلاش می‌کنند پرونده‌ها به صلح و سازش برسد و در این راستا از ابتدای امسال ۲۳ هزار و ۶۰۵ پرونده به واحدهای مشاوره و مددکاری تحویل که ۷۸ درصد منجر به مصالحه شده است.

وی به افزایش ۲۵ درصدی وقوع جرایم سایبری از ابتدای امسال اشاره کرد که ۸۸ درصد این جرایم کشف شده است، افزود: در این مدت ۴۳ درصد جرایم کلاهبرداری رایانه‌ای، ۳۱ درصد برداشت اینترنتی غیرمجاز و ۱۳درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوه است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با متخلفان چهارشنبه آخر سال با جدیت برخورد می‌شود و توزیع و فروش مواد منفجره و مواد محترقه جرم است، گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار عدد انواع مواد محترقه را ماموران پلیس کشف کردند.

کد خبر 1754344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha