شهر «کمیله» پاکستان با افتتاح مسجد جامع به استقبال ماه رمضان می‌رود

مسجد جامع در شهر «کمیله» واقع در استان «خیبر پختونخوا» پاکستان در آستانه ماه مبارک رمضان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «urdupoint»، مسجد جامع در شهر «کمیله» واقع در استان «خیبر پختونخوا» پاکستان در آستانه ماه مبارک رمضان افتتاح شد.

بخش رسانه ای سازمان توسعه آب و برق پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که مسجد جامیه «کمیله» با هزینه ۲۰۳.۶۶ میلیون روپیه تحت برنامه توسعه منطقه‌ای ساخته شده است.

در این بیانیه آمده است که کل این پروژه شامل تخریب ساختمان قدیمی و تاسیس یک ساختمان جدید بود.

 بخش رسانه ای سازمان توسعه آب و برق پاکستان اعلام کرد که مدرسه‌ای نیز در مجاورت مسجد شده است تا تعلیمات اسلامی را در این منطقه ارائه دهد.

ساخت این مسجد در آگوست ۲۰۲۱ آغاز شد و حالا مسجد با داشتن منظره ای مسحورکننده در قلب شهر کمیله در آستانه ماه مبارک رمضان افتتاح شده است.

متولیان مسجد از همه روزه داران دعوت کردند تا برای انجام مناسک عبادی و دینی خود در ماه رمضان به این مسجد بیایند و از خدمات آن در اولین روزهای افتتاح بهره مند شوند.

آنها اعلام کردند که این مسجد پس از ماه رمضان نیز ارائه دهنده خدمات اجتماعی و عبادی به همه شهروندان به وِیژه جوانان خواهد بود.

لازم به ذکر است که  سازمان توسعه آب و برق پاکستان ۱۷.۳۵ میلیارد روپیه برای ارتقای اجتماعی و اقتصادی مردم محلی می کند. این طرح ها به اسکان مجدد، توسعه اجتماعی و مدیریت زیست محیطی مربوط می شود و ساخت مساجد هم از جمله بندهای مهم در این طرح است.

کد خبر 1754351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha