رفتار یک بام و دو هوای بایدن در قبال مسلمانان

«جو بایدن» درحالی ماه مبارک رمضان را به مسلمانان تبریک گفت و با ساکنان غزه به دلیل جنگ رژیم صهیونیستی ابراز همدردی کرد که کمک تسلیحاتی و دیپلماتیکی خود به این رژیم را ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «جوبایدن» رئیس جمهوری آمریکا امروز(۲۱ اسفند ۱۴۰۲) به مناسبت ماه مبارک رمضان به مسلمانان تبریک گفت و با درد و رنج هولناک ساکنان غزه که در نتیجه جنگ مستمر اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا امروز ادامه دارد، ابراز همدردی کرد.

تبریک فراررسیدن ماه رمضان به مسلمانان و ابراز همدردی با ساکنان غزه درحالی است که باید حمایت نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک از اسرائیل را با قدرت ادامه می‌دهد، به طوری دولت بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را ادامه می‌دهد و از حق وتوی خود ۳ بار علیه قطعنامه‌های شورای امنیت برای جلوگیری از آتش‌بس در غزه استفاده کرده است.

 بایدن در بیانیه‌ای که در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شد، گفت: من و جیل (همسرش) بهترین آرزوها و دعاهای خود را برای مسلمانان سراسر کشورمان و سراسر جهان داریم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: رمضان امسال در لحظه‌ای بسیار دردناک فرا می رسد. جنگ در غزه درد و رنج وحشتناکی را برای مردم فلسطین ایجاد کرده است. بیش از  ۳۰ هزارر فلسطینی کشته شده اند که بیشتر آنها غیرنظامیان از جمله هزاران کودک و برخی از آنها اعضای خانواده مسلمانان آمریکایی هستند که امروز احساس غم و اندوه عمیقی دارند.

وی ادامه داد: جنگ نزدیک به دو میلیون فلسطینی را آواره کرده است و تعدادی از آنها نیاز مبرم به غذا، آب، دارو و سرپناه دارند.

د نتیجه جنگ، ساکنان نوار غزه با توجه به کمبود شدید مواد غذایی، آب، دارو و ذخایر سوخت، در چنگال قحطی به سرمی برند که جان کودکان و سالمندان را گرفته است.

در نوار غزه که نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار فلسطینی زندگی می کنند، ۱۷ سال است در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند.

بایدن گفت: از آنجایی که مسلمانان در سراسر جهان در روزها و هفته های آینده برای افطاری جمع می شوند، رنج مردم فلسطین اولویت اصلی من خواهد بود.

 وی متعهد شد که ایالات متحدهآمریکا  تلاش های بین المللی برای ارسال کمک های بشردوستانه بیشتر به غزه از طریق زمین، هوا و دریا را ادامه خواهد داد.

بایدن گفت: به کار بی وقفه برای دستیابی به آتش بس فوری به مدت حداقل ۶ هفته به عنوان بخشی از قرارداد آزادی گروگان ها ادامه خواهد داد.

 بایدن خطاب به مسلمانان در ایالات متحده گفت: از خدا می خواهم که در ایمان، خانواده و جامعه خود آرامش داشته باشید. و برای همه کسانی که آغاز ماه رمضان را جشن می گیرند، صحت و سلامت آرزو می کنم. ماه رمضان مبارک باد.

کد خبر 1754374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha