مسلمانان افطاری کاخ سفید را تحریم کردند

گروه‌های اسلامی در آمریکا اعلام کردند که از حضور در مهمانی افطاری کاخ سفید خودداری خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «nypost»، گروه‌های اسلامی در آمریکا اعلام کردند که از حضور در مهمانی افطاری کاخ سفید به دعوت «جو بایدن»، رئیس جمهوری این کشور خودداری خواهند کرد.

این گروه‌ها اعلام کردند که دعوت بایدن از مسلمانان برای شرکت در مراسم افطار را به دلیل حمایت او از جنگ اسرائیل در غزه، رد می‌کنند.

بر اساس گزارش «پولیتیکو»، دستیاران رئیس جمهوری ۸۱ ساله آمریکا در حال آماده شدن برای میزبانی رهبران مسلمان در مراسم افطار ماه رمضان هستند.

یکی از رهبران مسلمان با اعلام مخالفت خود برای حضور در مراسم افطار کاخ سفید، گفت: من نمی‌دانم که آنها چگونه می توانند این کار را انجام دهند، چون بسیاری از مسلمانان قرار نیست که در این مراسم حضور پیدا کنند.

در سال‌های گذشته، بایدن میزبان صدها تن از رهبران جامعه اسلامی در اتاق بزرگ شرقی کاخ سفید برای مراسم سالیانه ماه رمضان بود.

در سال ۲۰۱۷، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا سنت ۲۰ ساله کاخ سفید را شکست و تصمیم گرفت که یک رویداد ماه رمضان را میزبانی نکند.

سلام المرائاتی، رئیس شورای روابط عمومی مسلمانان به روزنامه «پولیوتیکو» گفت که در جامعه مسلمانان تمایلی برای جشن رمضان در کنار بایدن وجود ندارد.

حمایت از بایدن در میان عرب‌های مقیم آمریکا پس از حمایت وی از عملیات نظامی اسرائیل در غزه کاهش یافته است.

بر اساس نظرسنجی موسسه عربی- آمریکایی که در اکتبر گذشته انجام شد، تنها ۱۷.۴ درصد از رای دهندگان عرب گفتند که در سال ۲۰۲۴ به بایدن رای خواهند داد.

در سال ۲۰۲۰، همین نظرسنجی حمایت عرب‌های مقیم آمریکا  از بایدن را ۵۹ درصد ارزیابی کرد.

حدود ۱۲ نفر از مقامات منتخب مسلمان و عرب آمریکایی میشیگان، صاحب منصبان و رهبران جامعه اسلتامی نیز در همین راستا ملاقات با «جولی چاوز رودریگز»، مدیر کمپین انتخاباتی بایدن در ژانویه را پس از برگزاری نشست برنامه ریزی شده که محور آن حمایت از جنگ اسرائیل در غزه بود، تحریم کردند.

کد خبر 1755002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha