هنری که حال بچه‌های مسجد را خوب کرد

دختران عضو کانون فرهنگی هنری منجی، روستای گوار اراک در کنار هنر گلدوزی درس دوستی، عشق، محبت، همدلی، صبر و ارتباط موثر با یکدیگر را در جوار بارگاه امامزادگان ابوالقاسم(ع) و علی(ع) می آموزند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، امروز دیگر مساجد تنها جایی برای اقامه نماز و اجرای برنامه ها و مراسم سوگواری نیستند بلکه با فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد به پایگاهی فرهنگی و دینی تبدیل شده است که همواره شاهد حضور اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان در آن هستیم.

 جذب جوانان به مساجد به عنوان مهمترین پایگاه دینی، اسلامی و انقلابی یکی از وظایف کانون های فرهنگی هنری مساجد است که با برنامه های خلاقانه، جذاب، هنری و جوان پسند به این مهم می پردازند.

رهبر انقلاب بارها در سخنان خود به نقش کانون های مساجد در راستایی تبیین کارکردهای این پایگاه های دینی تاکید کرده است که کانون های مساجد نیز در لبیک به بیانات رهبر خود گام در مسیری ارزشمند نهاده و با اجرای برنامه های جذاب و جوان پسند در راستای حضور نسل جوان و نوجوان تلاش می کنند.

هنری که حال بچه‌های مسجد را خوب کرد

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز از این امر مستثنا نیستند و در لبیکی جانانه به رهبر انقلاب در نقاط مختلف شهری و روستایی به اجرای برنامه های جذاب، جوان پسند و متناسب با نیاز جوانان پرداخته اند که بحمدالله این برنامه ها سبب حضور و ماندگاری بچه ها در مسجد شده است.

یکی از این کانون های فعال کانون خواهران مُنجی، روستای گوار اراک است که با امکانات کم فعالیت های گسترده ای را در سطح روستا انجام می دهد و بسیاری از فعالیت های این کانون می تواند الگویی برای سایر کانون ها در سراسر کشور باشد.

دختران عضو کانون فرهنگی هنری منجی، روستای گوار اراک در کنار هنر گلدوزی درس دوستی، عشق، محبت، همدلی، صبر و ارتباط موثر با یکدیگر را در جوار بارگاه  امامزادگان ابوالقاسم(ع) و علی(ع) می آموزند.

گلدوزی در جوار بارگاه امامزادگان ابوالقاسم(ع) و علی(ع) گوار

هنری که حال بچه‌های مسجد را خوب کرد

مسئول کانون فرهنگی هنری خواهران مُنجی، مسجد امام حسن مجتبی (ع) گوار با اشاره به اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد امری ضروری است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: ما نیازمند حضور با عشق و علاقه و خودجوش بچه ها به مسجد هستیم چرا که اگر حضور با علاقه باشد ماندگار و همیشگی می شود.

سمیرا منصوری با اشاره به اینکه بعد از عضو گیری در کانون به نیاز سنجی و گروه بندی بچه ها بر اساس سن و علایق می پردازیم، افزود: سپس با دعوت از مربیان کلاس های فرهنگی، آموزشی، هنری، قرآنی، ورزشی و ... در کانون برگزار می شود که این کلاس ها در طول سال ادامه دارد اما در فصل تابستان با حضور گسترده روبرو می شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس گلدوزی برای دختران جوان و نوجوان، ادامه داد: این کلاس ها مورد استقبال گسترده از سوی بچه ها و خانواده ها قرار گرفت و از تابستان آغاز شده و همواره ادامه دارد.

هنری که حال بچه‌های مسجد را خوب کرد

منصوری با بیان اینکه شوق و اشتیاق بچه ها به هنر گلدوزی و فضایی معنوی، صمیمیت و دورهمی دخترانه ای که به واسطه این کلاس در بین آنها ایجاد شد، به قدری زیاد بود که ما مجبور شدیم کلاس ها را ادامه دهیم، اظهار کرد: این کلاس ها در روزهای جمعه در مسجد یا در جوار بقعه مبارکه امامزاده برگزار می شود.

مسئول کانون فرهنگی هنری خواهران مُنجی، با بیان اینکه شرکت کنندگان در این کلاس ها در کنار فراگیری یک هنر دخترانه و دورهمی صمیمی، یک شغل را آموزش می بینند و می توانند کسب درآمد کنند، بیان کرد: علاوه بر این کلاس ها با هدف تبیین و ترویج فرهنگ دینی، اسلامی و ... برگزار می شود.

وی، ادامه داد: هر هفته در حین برگزاری کلاس گلدوزی دختران جوان به همراه مربی به بحث و تبادل نظر در رابطه با مسایل مختلف روز، مسایل دینی و اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و ... می پردازند.

منصوری حفظ آیات و سوره های قرآن را از دیگر برنامه های این کلاس دانست و بیان کرد: به پیشنهاد خود بچه ها سوره های قرآن نیز قرائت و شرکت کنندگان در طول دوره به حفظ قرآن نیز می پردازند.

هنری که حال بچه‌های مسجد را خوب کرد

کد خبر 1754398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha