حدود ۴۸۰ نفر مجروح در حادثه تروریستی کرمان توسط بنیاد شهید احصا شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به تعداد ۴۸۰ نفر مجروح در حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدا در خصوص تشکیل پرونده جانبازی برای این افراد توضیح داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سعید ایرانمنش، دوشنبه (۲۱ اسفند) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز بزرگداشت شهدا آمار قطعی شهدای حادثه تروریستی را تاکنون ۹۶ نفر اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: ۱۲۳ نفر از مجروحین این حادثه تحت پوشش جانبازی قرار گرفتند و برای تقریباً ۳۵۰ نفر دیگر باید مراحل قانونی طی شود زیرا عمدتاً مجروحان سرپایی و یا بدون طول مدت بستری بودند.

وی تعداد شهدای استان را ۶ هزار و ۶۷۹ نفر و جانبازان را ۲۱ هزار و ۵۰۹ نفر اعلام و بیان کرد: سال آینده یادواره شهدایی که حین اسارت به شهادت رسیدند برگزار می‌شوند که آمار این شهدا تاکنون ۳۲ نفر هستند که جوان‌ترین شهید غریب کشور شهید صادق‌زاده از شهدای زرند استان کرمان است‌.

ایرانمنش با بیان اینکه ۱۷۹ نفر جانباز ۷۰ درصد در استان وجود دارد که هر گاه از دنیا بروند، جزو شهدا اطلاق می‌شوند؛ ادامه داد: به ۳۲۰ نفر جانباز حق پرستاری تعلق می‌گیرد.

وی سپس به خدمات حوزه بهداشت و درمان ایثارگران، پایش سلامت سه هزار نفر در سال گذشته، واگذاری ۵۹۰ قطعه زمین و هزار و ۳۴۰ مورد معرفی به بانک برای وام مسکن، سفرهای زیارتی، فعالیت‌های ورزشی و... اشاره و بیان کرد: در یک ماهه جاری نیز ۴۰ میز خدمت برای ایثارگران در شهرستان‌ها برپا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از تایید شهادت هشت نفر در سال گذشته و تشکیل پرونده برای هزار و ۸۸۰ نفر که ایثارگری آنان احراز شده خبر داد و افزود: شهادت سیمبانان برق تایید نشده است.

وی در ادامه به برنامه‌های گلزار شهدا اشاره و تصریح کرد: برنامه جزءخوانی قرآن کریم همراه با افطاری ساده از فردا اول ماه مبارک رمضان هر روز انجام می‌شود.

ایرانمنش از مراسم تحویل سال و شب‌های قدر در گلزار شهدا خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه با آموزش وپرورش ۱۴ هزار و ۹۰۰ نفر از دانش‌آموزان در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند.

وی با اشاره به عقد ازدواج ۹۰۰ زوج در گلزار شهدا طی چهار سال اخیر، به اسکان بین دو تا سه هزار نفر زائر در هر روز هم اشاره و بیان کرد: دشمن قصد دارد رفت و آمد مردم به مراکز فرهنگی و زیارتی را کاهش دهد که تا الان به نتیجه نرسیده است.

کد خبر 1754407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha