لزوم تبیین قصه‌های قرآنی با شیوه‌های جذاب برای کودکان و نوجوانان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: تبیین قصه‌های قرآنی با شیوه‌های جذاب، راه‌اندازی غرفه‌های ویژه کودکان و نوجونان در مباحث نقاشی و تلاوت قرآن از مهمترین راهکارهای جذب این قشر به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی نظیر نمایشگاه است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «عظیم آسوده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی با بیان اینکه هر انسانی که به قرآن تمسک داشته باشد به این دلیل که  قرآن حبل المتین بوده، سبب رهایی و نجات از مشکلات دنیایی می‌شود، افزود: افرادی که قرآن‌ را الگوی خودشان قرار داده‌اند، معمولا کمتر دچار مشکل و آسیب‌ می‌شوند و در این راستا تمام آرامش دنیوی و اخروی را به دست می‌آورند.

وی افزود: البته تمسک به اهل بیت هم توصیه می‌شود زیرا تمسک به قرآن‌ و اهل بیت هر دو با هم راه نجات انسان بوده و افرادی که به این دو مهم روی آورده و به دستورات آنان عمل می‌کنند؛ زندگی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و  اقتصادی خوبی دارند و بار مشکلات آنان در زندگی کمتر بوده است.
حجت الاسلام آسوده با بیان اینکه نمایشگاه قرآن کریم محل ارائه محصولاتی است که سبب جذب افراد می‌شود و این تأثیرگذاری و ایجاد تلنگر در افراد به تناسب محصول و کالای قابل عرضه در نمایشگاه متفاوت است، افزود: راه اندازی نمایشگاه قرآنی سبب می‌شود مردم با این مهم بیشتر انس بگیرند ضمن اینکه برپایی این نمایشگاه در آستانه ماه مبارک رمضان انجام می‌شود تاثیر و برکات بسیار خوبی در جامعه دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در خصوص استقبال کودکان و نوجوانان از نمایشگاه قرآن، اظهارکرد: تبیین قصه‌های قرآنی با شیوه‌های جذاب، راه‌اندازی غرفه‌های ویژه کودکان و نوجونان در مباحث نقاشی و تلاوت قرآن و ارائه نکات قرآنی برای آنان از مهمترین راهکارهاست. 
وی با بیان اینکه باید نمایشگاه قرآن‌، نمایشگاهی جامع و کامل بوده و نیازهای فکری و اعتقادی مخاطب را پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: در راستای کیفیت بخشی به نمایشگاه، زمینه حضور ناشران بومی و غیربومی و موسسات قرآنی فراهم شده، همچنین کرسی‌های تلاوت با حضور فعالان این عرصه برپا می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی با تاکید بر حضور هر چه بیشتر مردم در این نمایشگاه قرآنی، افزود: باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و عوامل اجرایی برپایی این مهم، ویژه تقدیر کرد و همچنین تلاش کرد کمبود و نقص‌های این نمایشگاه هر سال نسب به  سال‌ آینده کمتر شده تا مخاطبان بیشتری جذب شود.
چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی تا بیست و هفتم اسفندماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۹ تا ۲۳ در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد دایر است.
کد خبر 1754527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha