انتقاد گسترده نسبت به کاریکاتور نژادپرستانه علیه غزه توسط روزنامه فرانسوی + عکس

یک روزنامه چپگرای فرانسه با ترسیم کاریکاتوری نژادپرستانه ای را با عنوان «رمضان در نوار غزه» منتشر کرد که انتقادهای گسترده ای را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی،  روزنامه چپگرای لیبراسیون در فرانسه کاریکاتور نژادپرستانه ای را درباره ماه رمضان در نوار غزه که از ۷ اکتبر در معرض جنگ ویرانگر اسرائیل قرار دارد، منتشر کرد؛ این اقدام انتقادات گسترده ای را درپی داشت.

 این کاریکاتور که توسط کورین ری ترسیم شده است، به چگونگی آغاز ماه رمضان در غزه می پردازد که شاهد یک تراژدی انسانی و قحطی در نتیجه محاصره اسرائیل است.

این کاریکاتور با عنوان «رمضان در غزه» زنی را در کنار کودکش با زبانی آویزان نشان می‌دهد و دست انسانی از زیر آوار بیرون آمده است. مردی عصبانی که آب دهانش جاری است، در کنارشان موش‌هایی که با تکه های استخوان در دهانشان می دوند.

این مرد خشمگین در کاریکاتور در حالی که آب دهانش می‌ریزد، به دنبال موش‌هایی که تکه‌های استخوان دارند، می دود. زن در کاریکاتور به مرد می‌گوید: «این کار را نمی‌توان قبل از غروب آفتاب انجام داد!»

انتقاد گسترده نسبت به کاریکاتور نژادپرستانه علیه غزه توسط روزنامه فرانسوی + عکس

فعالان شبکه های اجتماعی به طور گسترده از ترسیم این کاریکاتور مسخره از تراژدی انسانی در غزه که روزانه دهها کودک به دلیل سیاست قحطی اسرائیل می میرند،  به شدت انتقاد کردند.

برخی از فعالان، این کاریکاتور را نمونه ای از «اسلام هراسی در فرانسه» توصیف کردند. برخی دیگر نیز غرب را به ریاکاری و استانداردهای دوگانه متهم کردند، زیرا کاریکاتور مشابهی درباره مردم اوکراین که در جنگ با روسیه قرار دارند، کشیده نشده و نخواهد شد.

کد خبر 1754534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha