فعالیت نمایشگاه قرآن کریم، مردم را به تدبر و تفکر در قرآن دعوت می کند

 معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یکی از راه های دعوت مردم به تدبر و تفکر و انس با قرآن را برپایی محافل قرآنی همچون مسابقات قرآنی و نمایشگاه قرآن دانست و گفت: نمایشگاه قرآن بستری است که سبب می شود مردم به سمت قرآن سوق داده و با این کتاب آسمانی مانوس شوند و با قرآن زندگی کنند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «عباس سرشته» معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ماه رمضان را ماه خودسازی و انس با قرآن کریم خواند و با اشاره به اینکه در منابع اسلامی به ویژه در نگاه عرفا، «رمضان» ماه اصلاح باطن است، تصریح کرد: انسان طی ۱۱ ماه فعالیت های روزمره، آلودگی های روحی  و روانی بسیاری پیدا می کند و نیاز است تا به باطن خود برگشته و ریشه های باطنی خود را پیدا کند و در راستای اصلاح درون و خودسازی گام بردارد.

وی با بیان اینکه انسان مامور به اصلاح باطن است، گفت: در حقیقت، قاعده طبیعی در عالم هستی این گونه است که وقتی ریشه درست تعذیه شود، شاخ و برگ مسیر خود را پیدا می کند، بنابراین اگر انسان نقطه ضعف هایش را برطرف و نقاط قوت هایش را تقویت کند در مسیر درست قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، بهترین فرصت بهره مندی از این کتاب آسمانی را ماه رمضان دانست و  با تاکید بر انس با قرآن در ماه مبارک رمضان و تدبر و تفکر در قرآن، اظهارداشت: هر اندازه روح و جانمان را در معرض نورانیت قرآن قرار دهیم دل و روحمان روشن می شود.

 حجت الاسلام سرشته با اشاره به اینکه در فضایی قرار داریم که نباید قرآن مهجور بماند و از آن جایی که وظیفه حکومت این است که بسترهای تدبر، تفکر و انس با قرآن را برای مردم فراهم کند، افزود: یکی از راه های دعوت مردم به تدبر و تفکر و انس با قرآن، برپایی محافل قرآنی همچون مسابقات قرآنی و نمایشگاه قرآن است، زیرا حضور مردم در این محافل زمینه انس بیشتر و بهتر جامعه را با قرآن فراهم می کند و نمایشگاه قرآن بستری است که سبب می شود مردم به سمت قرآن سوق داده تا با این کتاب آسمانی مانوس شوند و با قرآن زندگی کنند.

 این مقام مسئول ادامه داد:  قرآن همچون دفترچه راهنمای زندگی انسانهاست که با بهره گیری از این دفترچه و حرکت کردن بر اساس دستورالعمل های آن، سالم به مقصد رسیده و بیشترین بهره برداری را خواهند برد.

 وی خاطرنشان کرد: تلاش متولیان امر باید بر این باشد تا با برنامه ریزی درست و برپایی نمایشگاه ها و محافل قرآنی، مردم را به قرار گرفتن در این فضای نورانی سوق داده تا روح و جانشان را صیقل دهند.

گفتنی است؛ چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم از شامگاه دوشنبه در مصلی امام خمینی (ره)  بجنورد در قالب ۳۲ غرفه فعالیت  خود را در دو نوبت صبح و بعدازظهر آغاز کرده و تا بیست و هفتم ماه جاری برای علاقه مندان دایر است.

کد خبر 1754540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha