برگزاری نخستین محفل انس با قرآن کریم در امامزاده شاخص شیروان

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، اولین محفل انس با قرآن کریم در امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت شیروان برگزار شد.

سعید علیپور، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: مراسم جزءخوانی قرآن کریم از عصر سه شنبه ۲۲ اسفندماه تا آخر ماه مبارک رمضان هر روز همراه باکرسی تفسیر قرآن کریم، قرعه کشی و برپایی سفره افطاری ساده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با تاکید بر بهره‌مندی از تدبر و تفسیر قرآن کریم و استفاده از ظرفیت جلسات جزء خوانی پیش‌بینی شده تا حداقل ۱۰ دقیقه توسط قاریان با محوریت سوره محمد (ص) برای جریان‌سازی و ساماندهی نشر خوبی ها انجام گیرد.

علیپور عنوان کرد: با همکاری دستگاه های مربوطه برای استقبال از ماه مبارک رمضان ساماندهی محافل مذهبی، قرآنی و معنوی در مساجد و مجامع عمومی اعم از بوستان ها و تفرجگاه ها را پیش‌بینی شده و در این راستا برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: این محافل قرآنی با حضور قاریان و حافظان و مردم روزه‌دار در مساجد برگزار می‌شود.
علیپور هدف از برپایی این محافل را ترویج فرهنگ قرآن در جامعه عنوان کرد و افزود: محفل انس با قرآن کریم هر ساله در ماه مبارک رمضان در مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر برگزاری محافل قرآنی، نشست‌های تفسیر و ترتیل خوانی نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این محافل و نشست‌های نورانی، قاریان و حافظان برتر قرآنی نوای دلنشین قرآن کریم را در فضایی معنوی طنین‌انداز می‌کنند.
وی بیان کرد: در قالب این طرح روزانه یک جزء از قرآن کریم تلاوت می‌شود که در پایان سی جزء قرآن در مدت سی روز ختم می‌شود.

کد خبر 1754600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha