استقلال و پرسپولیس به دو بانک غیردولتی واگذار می شوند

بهادری جهرمی، تیم های استقلال و پرسپولیس را سرمایه‌های ملی عنوان کرد و گفت: استقلال و پرسپولیس به دو بانک غیردولتی واگذار می شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بهادری جهرمی امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: برای ارزیابی عملکرد بخش های مختلف دولت آخرین جلسه دولت به صورت فوق العاده و طولانی مدت قبل از سال جدید برگزار می شود تا هم مصوبات ضروری در سال ۱۴۰۲ را تصویب کنیم و هم گزارش دستگاه ها در مورد تحقق شعار سال مورد بررسی و استماع قرار دهیم.

سخنگوی دولت، استقلال و پرسپولیس را سرمایه های ملی کشور عنوان کرد و گفت: این دو تیم هوادارن زیادی دارند و دولت هم پشتیبانی از این سرمایه های ملی و حمایت از هواداران را رسالت خود قرارد داده است.

وی افزود: دولت تلاش داشت تا از ابتدا کمک کار این دو باشگاه باشد و موانع حقوقی آن ها را بر طرف کند بنابراین فرآیند واگذاری این دو باشگاه در بورس رقم خورد، با این اقدام هم عملکرد مالی این دو باشگاه شفاف شد و هم بخشی از سهام این دو باشگاه در سازمان بورس به مردم واگذار شد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: برای واگذاری بقیه سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باید موانع حقوقی برطرف می شد و در این راستا و در طول دو سال گذشته، هیات واگذاری بارها آگهی منتشر کرد تا بخش خصوصی این باشگاه ها را خریداری کند، تا هم حامی این دو باشگاه باشد و هم با تبلیغات و برند سازی از مزایای تجاری و اقتصادی این باشگاه ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه به رغم انتشار آگهی در طی این دو سال، مانع حقوقی برطرف نشد، گفت: سرانجام پیشنهادی از سوی سازمان خصوصی سازی ارائه شد که برای تسریع در حل مشکل این دو باشگاه هیات وزیران مجوزی بدهد که به جای واگذاری، یکی از این دو باشگاه به عنوان تسویه برخی از دیون واگذار شود تا مشکل حقوقی این دو باشگاه به خاطر مالک واحد داشتن بر طرف شود.

بهادری جهرمی با اشاره به جلسه روز گذشته هیات واگذاری، گفت: گزینه های دیگری با پیگیری متولیان پیدا شده که از مجموعه بانک های غیر دولتی هستند و در این راستا مذاکرات اولیه ای انجام شده که گزارش هیات واگذاری در هیات دولت ارائه شد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: دولت از این پیشنهاد استقبال کرد و توافق شد وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی مذاکره‌ای با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بانک ها داشته باشند تا سریع تر به توافق نهایی برسیم.

کد خبر 1754683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha