۹۳۵ دانش آموز با نیاز ویژه کردستانی دربرنامه سودای بندگی شرکت کردند

محمدی گفت: ۹۳۵ دانش آموز با نیاز ویژه دوره ابتدایی استان کردستان در فرآیند آموزشی تربیتی سودای بندگی به منظور آموزش عملی وضو و نماز شرکت کردند.

طالب محمدی رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان  ضمن مهم دانستن توجه به امر نماز و گسترش فرهنگ آن در مدارس اظهار کرد: در راستای تبیین و نهادینه ساختن فرهنگ انسان ساز نماز و نمایان سازی جلوه تمام نما از مظاهر بارز دینی و معنویت، برنامه سودای بندگی در ۳۶مدرسه(مستقل وضمیمه) استثنایی دوره ابتدایی برای دانش آموزان دختر و پسر با نیازهای ویژه استان اجرا شد.

محمدی گفت: در برنامه «سودای بندگی» نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای  ۵۵۳ دانش‌آموز دختر و ۳۸۲ دانش آموز پسر با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان آموزش داده شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ترویج فرهنگ نماز را یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی دانست وبا تاکید بر اینکه همه اعمال انسان بر اساس نماز به عنوان نخستین ستون دین محاسبه می شود، تصریح کرد: اگر در تعلیم و تربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد، در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

محمدی با برشمردن نماز به عنوان یکی از نهادهای تربیتی دینی که جلوه ی تمام نمای مظاهر دینداری و معنویت است، افزود: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می گذارد.

وی گفت: به منظور پیشگیری از بروز آسیب های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت ها، استعدادها، نیازها و خواسته های دانش آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرارگیرد.

محمدی با تأکید بر تأثیر گذاری این فرضیه الهی در رشد، تعالی فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی افزود: ترویج و گسترش فعالیت های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت های پرورشی آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

گفتنی است؛ اجرای این طرح از آذر ماه  جاری آغاز و تا پایان بهمن ماه در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان ادامه داشت.

کد خبر 1754687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha