مناسبت‌های مذهبی، شروع خوبی برای راه اندازی چایخانه امام رضا(ع) در زنجان است

آیت الله خاتمی با اشاره به فضای معنوی مزار شهدای گمنام فضای برای راه اندازی چایخانه امام رضا(ع) در زنجان گفت: مناسبت های مذهبی شروع خوبی برای راه اندازی چایخانه امام رضا(ع) در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان به مصوبه راه اندازی چایخانه امام رضا(ع) در زنجان اشاره کرد و گفت: فضای حرم امام رضا عطر معنوی به چایخانه می دهد، از اینرو راه اندازی این چایخانه در امکان معنوی استان اثرگذارتر است.

وی با اشاره به اینکه مزار شهدای گمنام فضای خوبی برای راه اندازی این چایخانه در زنجان خواهد بود، گفت: مناسبت های مذهبی شروع خوبی برای راه اندازی چایخانه امام رضا(ع) در استان است.

امام جمعه زنجان با اشاره به فرصت ماه مبارک رمضان در تزکیه نفس گفت: حجت الاسلام قرائتی در خلاصه ای از کتاب آداب الصلوه امام خمینی(ره) در خصوص معنای درست تفسیر کردن مطالبی را بیان کردند که در ماه نزول قرآن مطالعه آن خالی از لطف نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی به طرح ملی مسطورا با عنوان «زندگی با آیه‌ها» اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای لبیک به فرمایش رهبری برای تبدیل آیه های قران به رایج ترین افکار مشترک بین اقشار مردم اجرا می شود.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و رسانه و مراسمات جز خوانی طرح ملی مسطورا در چهار سطح مفاهیم قران، آشنایی با ۵۰ فراز قرآنی، کمک به حفظ ۳۰ آیه و برگزاری دوره آموزشی برای کنشگری در تببین آیات اجرا می شود.

صفوی، میراث فرهنگی استان زنجان نیز در خصوص مصوبه ایجاد مقبره الشعرا در زنجان با بیان اینکه این پیشنهاد از سوی علما و شعرا مطرح شده است، گفت: شهرداری امادگی خود را برای ایجاد این مقبره الشعرا اعلام کرده است.

کد خبر 1754712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha