ارسال ۴ محموله غذایی برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان/ تاسیس ۹۲ خانه هلال در یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد از ارسال کمک های مردمی در قالب ۴ محموله غذایی و حضور ۵۰ امدادگر در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، نشست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با حضور اصحاب رسانه این استان برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی شعشعی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر یزد در این نشست گفت: در سال جاری تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز داریم که فرصت خوبی برای ما است و در راستای استقبال از میهمانان نوروزی برنامه ریزی دقیقی داشته ایم.

وی افزود: در سال جاری حوادث ناگواری را داشتیم که ناگوارترین آن حادثه تروریستی کرمان بود.

حجت الاسلام شعشعی گفت: امروز بحث غزه به عنوان ناجوانمردانه ترین حمله است و در این راستا دو بحث حمایت امدادگران هلال احمر از مظلومان غزه و همچنین کنگره غزه برای ارسال کمک ها به غزه را داشتیم که بازخوردهای خوبی در کشور داشت.

وی ادامه داد: بحث کمک به سیل زدگان سیستان نیز از جمله اقدامات دیگری است که انجام شده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر یزد گفت: مجموعه دفتر نماینده ولی فقیه جدای از برنامه نظارتی در کنار آن نیز رسالت فرهنگی را دارد که بدین واسطه آموزش ها و خوراک های فرهنگی را دنبال می کند.

حجت الاسلام شعشعی گفت: برگزاری مسابقات کشوری قرآن و نهج البلاغه و احکام با کسب چندین مقام کشوری، برگزاری دوره ضمن خدمت امید آفرینی و مسئولیت پذیری، دوره آموزشی ضمن خدمت نماز در آیینه قران، دوره سازمان مطلوب روحانیت برای ائمه جماعات را دنبال می کنیم.

سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این نشست گفت: شعار طرح نوروزی امسال ما «جوانان هلال سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی» است.

وی افزود: رویکردهای اصلی ارتقای ایمنی و سلامت مسافران، افزایش روحیه نشاط اجتماعی، رعایت مناسبت های ماه مبارک رمضان، رعایت ملاحظات فرهنگی مناسبت های ماه مبارک رمضان، استقرار فضای دوستدار کودک، توجه به پویش های مختلف، توجه به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی  اقلیم است.

میرحسینی گفت: زمان اجرای طرح از ۲۴ اسفندماه ما تا ۱۷ فروردین ماه است که در یزد، اردکان، میبد، اشکذر، تفت، ابرکوه، مهریز و بافق اکیپ های ثابت حضور دارند و در خاتم و مروست و زارچ و بهاباد اکیپ های سیار حضور دارند و همچنین در یزد و اشکذر در کنار اکیپ  ثابت اکیپ های سیار هم خواهند داشت.

وی بیان کرد: در فضای دوستدار کودک هدف ما این است که مسافر برای استراحت در کنار این اکیپ ها به فضای شاد کودکانه پرداخته شود.

محمد عشقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد نیز در این نشست گفت: در بحث معاونت جوانان طرح مشترک با کمیته امداد طرح آموزش مددجویان را برگزار کردیم  و در طرح نوروزی نیز از این مددجویان کمک خواهیم گرفت.

وی افزود:  طرح مشترک با سازمان امور مراتع در کاشت درخت داشتیم که سال گذشته رکورد کاشت درخت در گینس را شکستیم و امیدواریم در یزد این رکورد را بشکنیم.

عشقی گفت: تاسیس ۹۲ خانه هلال در استان به عنوان تیم های پشتیبان و به صورت ویژه دو خانه هلال طلاب و فرهنگیان نیز داشتیم.

وی ادامه داد: در بحث طرح ملی قرار مهربانی نیز  با توجه به تفاهم نامه با انتقال خون گام های مثبتی برداشته شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: برنامه ویژه ما در حوزه جوانان، خدمت رسانی جوانان هلال استان یزد به زائران امام رضا (ع) بوده است.

عشقی گفت: در بحث معاونت داوطلبان نیز ۴۳ گروه با شش میلیارد ریال به مناطق محروم اعزام کردیم.

وی ادامه داد: ۲۰ مورد بازدید از خانه سالمندان، تجهیزات و امانات در  ۱۱ شعبه بانک  انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد:  ۲۶ هزار نفر آموزش پایه های داوطلبی و آموزشی داشته ایم که امیدواریم این سطح را در مدارس و محلات اجرایی کنیم.

وی گفت: واکسیناسیون حجاج، بازدید رییس دفتر صلیب سرخ کشور از یزد، ساماندهی فضای داروخانه به منظور کاهش معطلی بیماران در داروخانه از ۵۰ دقیقه به ۷ دقیقه از جمله اقدامات ما بوده است

عشقی در بخش دیگری از صحبتهایش با بیان این که متاسفانه در سال ۱۴۰۲ گزارش وقوع ۳۷۲ مورد حادثه به هلال احمر استان داده شد، گفت: این حوادث دارای ۱۸۲۳ نفر حادثه دیده و ۹۰ نفر مصدوم بودند که ۵۷ نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل و ۳۳ نفر در سر صحنه مداوا شدند.

وی از ۸۰ مورد اسکان اضطراری در سال جاری خبر داد و گفت: در حوادث امسال ۴۷۱ تیم عملیاتی و ۱۷۰۰ امدادگر و داوطلب هلال احمر مشارکت داشته‌اند.

این مسئول در ادامه یادآور شد: با توجه به ابلاغیه سفرهای نوروزی جمعیت هلال احمر کشور، طرح نوروزی هلال احمر از فردا در استان آغاز و تمام پایگاه‌های هلال استان تا ۱۷ فروردین ماه فعالیت خواهند داشت.

عشقی اطهار کرد: خوشبختانه امسال برنامه‌ریزی‌های خوبی برای پایگاههای نوروزی تدارک دیده شده و با توجه به برگزاری دوره‌های بازآموزی برای ۲۰۰ نفر از عوامل این پایگاه‌ها امیدواریم شاهد نوروز خاطره‌انگیزی برای هم استانی‌ها و مهمانان نورزی استان باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با تدبیر در نظر گرفته شده از سوی جمعیت هلال احمر کشور مجوز جذب ۱۴۸ نفر نیروی هلال احمر در استان اخذ گردیده که تاکنون ۵۸ نفر از آنها به هلال احمر استان افزوده شده و علاوه بر این نیز امیدواریم در سال جدید ۲۵ دستگاه خودروی عملیاتی نو نیز به تجهیزات استان اضافه شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به سیل اخیر در سیستان و بلوچستان نیز خاطرنشان کرد: ۵۰ نفر از امدادگران هلال احمر استان در قالب هشت تیم به این استان اعزام و چهار محموله مواد غذایی نیز در برای کمک به سیل‌زدگان ارسال شد.

کد خبر 1754792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha