روزه دژی مستحکم برای روزه‌دار در برابر دام فریب شیطان است

ماموستا محمودی گفت: روزه دژی مستحکم برای روزه‌ دار در برابر دام فریب شیطان و وسیله نگهداری از گناهان و سپر نفس روزه‌ دار در برابر پیروی از خواهش‌های نفسانی در دنیا و در برابر عذاب خدا در روز رستاخیز است.

ماموستا ملامحمد محمودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان استان کرمانشاه  ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: روزه رکن بزرگی از ارکان دین اسلام است. بنای اسلام بدون آن استوار و پایدار نمی‌ شود و مادام که آدمی به فرض بودن آن اقرار نکند، ایمانش نیز ثابت نخواهد شد.

امام جمعه شهرستان روانسر افزود: روزه وسیله نگهداری از گناهان و سپر نفس روزه ‌دار در برابر پیروی از خواهش‌های نفسانی در دنیا و در برابر عذاب خدا در روز رستاخیز است.

وی خاطر نشان کرد: این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌ کند همچنین این ماه، در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار و ماه سلوک روحی آنان است و مؤمنان با مقدمه ‌سازی و فراهم کردن زمینه‌های معنوی در ماه‌های رجب و شعبان هر سال خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می‌کنند و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب‌زنده‌داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه، روزه‌داری روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می‌کنند.
 
امام جمعه شهرستان روانسر اظهار کرد:ماه رمضان به عنوان ماه قرآن شناخته می‌شود، زیرا قرآن در این ماه برای اولین بار برای پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) نازل شده است. برای همین، در این ماه، مسلمانان سعی می‌کنند با خواندن و تدبر در آیات و سوره‌های قرآن، روح و روان خود را تقویت کنند و از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

وی گفت: پروردگار در ماه رمضان متعال توفیق روزه‌داری را به بندگانش داده است؛ پس هر که این ماه رمضان‌ را درک کرد، باید روزه بگیرد.
 
ماموستا محمودی گفت:ماه مبارک رمضان به عنوان ماه تعبد، تقوا، پاکی، عبادت، احسان و آمرزش الهی برای مسلمانان در سراسر جهان دارای اهمیت و فضیلت بسیار بالایی است و این ماه به عنوان ماهی پربرکت و پرمحبت خداوند به بندگانش، شناخته شده است و مسلمانان با رعایت فرایندهای مربوط به این ماه، سعی می‌کنند خداوند را خشنود و راضی نگه دارند.

کد خبر 1754847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha