لزوم ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی کیفی وکمی بین شهرها و روستاها

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر در دو جغرافیای زندگی مردم، که شهر و روستا است، هماهنگی و هم افزایی لازم را از نظر کمی و کیفی ایجاد کنیم دستاورد بزرگی خواهیم داشت.

یه گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، یعقوبعلی نظری، عصر پنجشنبه(۲۴اسفندماه) در آیین رویداد جایزه انتخاب شهردار برتر استان خراسان رضوی، که با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار شد اظهار کرد: ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی در بخش‌های مختلف استان برای تحقق اهداف کلان و مشترک استان حائز اهمیت است. 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تلاش ما بر این است تا ضمن انجام وظایف محوله در دستگاه‌های مختلف به نحو احسن هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها نیز افزایش یابد.

وی در خصوص جغرافیا زندگی در جهان امروز توضیح داد: جغرافیا زندگی ما شهر یا روستا است. امروزه متولیان امور شهرها بر عهده شهرداران و در روستاها بر عهده دهیاران است. این نشست با هدف برجسته سازی مسئله جغرافیا و وظایف متولیان شهر و روستاها برگزار شده است.

استاندار خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: از سال آینده تقدیر از دهیاران برتر را در برنامه خود خواهیم داشت. اگر بتوانیم در دو جغرافیای زندگی مردم، که شهرها و روستاها است هماهنگی و هم افزایی لازم را از نظر کمی و کیفی ایجاد کنیم دستاورد بزرگی خواهیم داشت.

لزوم ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی کیفی وکمی بین شهرها و روستاها

الگوسازی برای مدیریت شهرها

 جواد خدایی، معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: تصوری که از شهرداری به وجود آمده است به دلیل نگاه غالبی است که به دلیل خطاهایی که بعضا در روند مسائل شهری پیش می‌آید قضاوت می‌شود

وی افزود: در تلاش هستیم که ضمن نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها الگوهای موفقی را که در سطح استان شکل گرفته است را به نمایش بگذاریم و زمینه توسعه را فراهم آوریم.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در خصوص آغاز فعالیت دبیرخانه جایزه شهردار برتر توضیح داد: مبنا بر این است که با مشارکت حداکثری شهرداران در این رویداد نتیجه مطلوبی کسب کنیم.

خدایی اذعان کرد: این رویداد رقابت شهرداری‌ها نیست، رقابت شهرداران است. توان، تدابیر، خلاقیت‌ و ابتکارات ۹۶ شهردار در استان در ۸ محور تخصصی مطابق با سیاست‌های کلان دولت سیزدهم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به رقابت گذاشته شده است.

وی افزود: حدود ۷۵ شهرداری در استان در این فراخوان شرکت کردند. ارزیابی‌ براساس ظرفیت‌های هر شهرداری سنجیده می‌شود. ما امروز به یک شناسایی دقیق‌تر نسبت به شهرداران دست یافتیم.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: گاهی تلاش شهرداران دیده نمی‌شود ولی با برگزاری این رویداد تلاش شهرداران به خصوص در مناطق محروم مورد توجه واقع گردید.

پایان پیام/

کد خبر 1754869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha