ضرورت آشنایی منتخبان ملت با گفتمان امامین انقلاب

حجت الاسلام حمید بامری گفت:یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های منتخبان ملت، آشنایی همه جانبه و عمیق با گفتمان امام راحل و امام حاضر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۵ اسفندماه) حجت الاسلام حمید بامری در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، گفت: رمضان ماه ضیافت خدا، رحمت، برکت و مغفرت است، در تمام اوقات این ماه احساس ما باید این باشد که شاید آخرین ماه رمضانی است که درک می‌کنیم اگر اینچنین شد آنگاه می توانیم با برنامه ریزی بهترین استفاده را از این ماه ببریم.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه در ابن ماه اموات و اسیران خاک را از دعای خیر فراموش نکنیم، افزود: رمضان ماه شادی اهل عشق بازی با خداست و افضل اشک‌ها هم اشک بر لبان تشنه سیدالشهداء است.

وی بیان کرد: رمضان ماه امید است و باید امیدوار باشیم که خداوند متعال ما را مورد بخشش، رحمت و مغفرت خود قرار خواهد داد.

حجت الاسلام بامری ماه رمضان را ماه تمرین بندگی خدا و قرار گرفتن در مسیر بندگی دانست و ابراز کرد: این ماه حرکت کردن در مسیر هدفی است که خداوند متعال برای ما ترسیم کرده اما متاسفانه بسیاری در طول سال از آن مسیر خارج شده اند.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان اینکه خداوند متعال میزبان ضیافت ماه رمضان است، اظهار کرد: از مائده‌های این سفره روزه داری، تلاوت قرآن، دعا، شب زنده داری، مناجات در سحرها، صدقه دادن، کمک و انفاق به نیازمندان، اطعام و اکرام ایتام و صله رحم  است

وی با اشاره به این که به فرموده امام علی (ع) بهترین عمل در این ماه پرهیز از گناه است، خاطرنشان کرد: رمضان، ماه تقوا و خودسازی می باشد و اولین و مهم‌ترین قدم در خودسازی، ترک گناهان و معاصی است که ان شاءالله خداوند متعال به همه ما توفیق بندگی عنایت بفرماید.

حجت الاسلام بامری با اشاره به این که در آستانه عید نوروز قرار داریم، بیان کرد: نوروز از دو کلمه نو و روز تشکیل شده و به مفهوم روز نو است که به اولین روز سال شمسی تعلق می‌گیرد.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه نوروز به معنای نو شدن انسان است، اضافه کرد: نو شدن انسان به این معنا است که انسان همپای نو شدن طبیعت و جایگزینی فصل سر سبزی به جای فصل سرد، خود و جامعه را به دگرگونی و تحول بکشاند و با بهره‌مندی از معارف ثقلین به سمت بهاری شدن دل و احسن حال برود.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای جدی طرح نظارت بر بازار، تصریح کرد: هدف این طرح، کنترل قیمت‌ها و نظارت بر بازار است که همه دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، اداره صمت، بهداشت، بسیج اصناف، اتاق اصناف و فرمانداری‌ ها این طرح نظارت را در این ایام  تشدید کنند تا جلوی سوء استفاده‌ عده ای سودجو گرفته شود.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: حفظ حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان بر آحاد جامعه واجب شرعی و قانونی است که باید مورد توجه همگان قرار بگیرد،
امام سجاد (ع) فرمود؛ خوشبخت آن کسی است که حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کند.

خطیب جمعه عنبرآباد ابراز کرد: به دلیل تقارن ماه رمضان با عید نوروز عده‌ای به سفر و دید و بازدید می روند یا کسالت، بیماری و عذر شرعی دارند بنابراین شرایط روزه گرفتن را ندارند اما باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند زیرا این عذرها مجوز تظاهر به روزه خواری در فضاهای عمومی نیست.

وی تاکید کرد: با کسانی که در فضای عمومی با روزه خواری حرمت شکنی و هنجارشکنی می کنند باید طبق قانون برخورد قاطع شود تا جلوی رواج این هنجارشکنی در جامعه گرفته شود.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه یکی از رخدادهای مهمی که در سال ۱۴۰۲ پشت سر گذاشتیم مسئله انتخابات بود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال با شناخت دقیق نقشه‌های دشمن برای انتخابات ۱۱ اسفندماه را با اعلام چهار راهبرد انتخاباتی، خنثی کردند.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: ایشان پس از انتخابات هم دوراندیشانه با آسیب شناسی به هنگام از مجلس جدید برای کارآمدی مجلس دوازدهم با توصیه‌های راهبردی به منتخبان، اصلی‌ترین آفتی که می‌تواند مجلس را درگیر حاشیه‌های بی‌فایده و دشمن شاد کند متذکر شدند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ «آن چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند سخنان اختلاف برانگیز و دعوا راه انداختن ها و ستیزه‌گری‌های دشمن پسند است» بنابراین منتخبان مجلس جدید مراقب باشند از مسیری که مجلس را درگیر حاشیه‌ها و اختلافات می‌کند، پرهیز کنند.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: رهبری معظم با این هشدار مبتنی بر آسیب شناسی مجلس جدید و مبتنی بر تجارب ۴۵ ساله، در ادامه بیاناتشان فرمودند؛ «اگر نمایندگان این مهم را مراقبت نکنند هم کام ملت تلخ می‌شود و هم فضای سیاسی کشور فضای تلخی می‌شود
و در نهایت و در نتیجه مجلس از کارآمدی و کارایی می‌افتد بنابراین منتخبان مجلس به این نکته کلیدی توجه کنند که تمامی توان و کوشش آنها در راستای افزایش کارآمدی مجلس دوازدهم باشد».

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های منتخبان ملت، آشنایی همه جانبه و عمیق با گفتمان امام راحل و امام حاضر انقلاب است.

وی تاکید کرد: منظومه فکری امامین انقلاب بهترین منبع برای چاره جویی پیرامون مشکلات کشور و حرکت فردی و جمعی در خط و مشی ترسیمی از سوی ایشان است که باید منتخبان ملت به آن توجه اساسی داشته باشند.

کد خبر 1754887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha