راه‌اندازی فرهنگسرای قرآنی در شهر بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: باید در سطح شهر بجنورد فرهنگسرای قرآن راه‌اندازی شود که کارهای مقدماتی آن انجام شده و تحقق این مهم نیازمند همگرایی سازمان‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ سیدمحسن موسوی، عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی اظهارکرد: باید فعالیت در حوزه قرآن محدود به زمان خاصی از جمله ماه مبارک رمضان نباشد و فعالیت‌های حوزه قرآن به طور مداوم طی سال در دستور کار نهادها و سازمان‌های فرهنگی قرار گیرد.
وی با اشاره به لزوم ایجاد فرهنگسرای قرآن در شهر بجنورد، گفت: برنامه‌ریزی‌های اولیه به منظور اجرای این طرح صورت گرفته اما اجرای کامل آن نیازمند همگرایی سازمان‌های فرهنگی بوده و انتظار صرف از شهرداری به منظور راه‌اندازی این مهم شاید صحیح نباشد.
موسوی با بیان اینکه باید پارک‌های موضوعی در رابطه با قرآن داشته باشیم، یادآور شد: باتوجه به فعالیت مجموعه قرآنی در پارک‌های بجنورد باید فضاهای فرهنگی و قرآنی مشابه در سطح شهر ایجاد شود.
 وی تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت دیوارنگارها، تابلوها و کاروان‌های استقبال از ماه مبارک رمضان در سطح شهر استفاده کرد زیرا نوع فضا بر رفتار و تربیت افراد بسیار تاثیرگذار است.
عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به استقبال مردم خراسان‌شمالی از مسابقات کشوری قرآن کریم در استان، افزود: باید در برپایی این نمایشگاه از ظرفیت‌های اقوام مختلف و تشکل و گروه‌های اجتماعی متفاوت بهره می‌بردیم تا پتانسیل‌های قرآنی استان را در ابعاد و بخش‌هایی مختلف به نمایش بگذاریم.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استقبال از این نمایشگاه به صورت خانوادگی بوده و این مهم یک نقطه قوت است، یادآورشد: با توجه به سخنان مقام معطم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی در سفر به خراسان‌شمالی باید این موضوع در برنامه ریزی‌های فرهنگی، دینی و قرآنی این منطقه بیش از پیش در اولویت باشد.
چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان شمالی تا ۲۷ اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۹ تا ۲۳ در مصلی بجنورد دایر است.

کد خبر 1754899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha