کارآمدی مجلس در گرو حفظ وحدت و پرهیز از مسائل حاشیه ای است

حجت الاسلام میثم تارم با بیان اینکه منتخبین ملت این آسیب شناسی مقام معظم رهبری را جدی بگیرند، تاکید کرد: اگر نمایندگان این مهم را مراقبت نکنند هم کام ملت و هم فضای سیاسی کشور فضای تلخی می شود و در نهایت مجلس هم از کارآمدی می افتد بنابراین کارآمدی مجلس در گرو حفظ وحدت و پرهیز از پرخاشگری ها و مسائل حاشیه ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۵ اسفندماه)  حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: رمضان ماه خودسازی و حسابرسی نفس است و ان شاءالله خداوند تبارک و تعالی به ما توفیق دهد تا به مسئله خودسازی و حسابرسی نفس خویش توجه کنیم.

امام جمعه جیرفت با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری پس از برگزاری انتخابات، ابراز کرد: ایشان در این دیدار فرمودند؛ «مردم ایران کار جهادی انجام دادند».

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کارآمدی مجلس دوازدهمین نیز توصیه های راهبردی به منتخبین مجلس متذکر شده و فرمودند؛ «اصلی ترین آفتی که می تواند مجلس را درگیر حاشیه های بی فایده و دشمن شاد کن کند، سخنان اختلاف انگیز و دعوا راه انداختن ها و ستیزه گری های دشمن پسند است»، ان شاءالله این توصیه های راهبردی مورد توجه منتخبین ملت قرار بگیرد.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه منتخبین ملت این آسیب شناسی مقام معظم رهبری را جدی بگیرند، تاکید کرد: اگر نمایندگان این مهم را مراقبت نکنند هم کام ملت و هم فضای سیاسی کشور فضای تلخی می شود و در نهایت مجلس هم از کارآمدی می افتد بنابراین کارآمدی مجلس در گرو حفظ وحدت و پرهیز از پرخاشگری ها و مسائل حاشیه ای است.

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به سالگرد یادگار امام مرحوم سید احمد خمینی (ره)، اظهار کرد: ایشان به عنوان شخصی امین در دوران تبعید بین امام با انقلابیون و مردم ایران اسلامی واسطه بود.

وی با بیان اینکه مرحوم سید احمد یکی از حامیان قوی ولایت و مقام معظم رهبری بود، تصریح کرد: پس از رحلت امام خمینی (ره) آن موضوع گیری های صحیح و به حق و حمایت های قاطعانه مرحوم سید احمد از جانشین امام در مجلس خبرگان رهبری باعث تقویت ایمان و باور مردم به انتخاب مجلس خبرگان رهبری شد.

حجت الاسلام تارم عنوان کرد: مدال فتح یکی از عالیترین نشان های موجود در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی است که سابقه آن به سال های قبل به ویژه بعد از پایان جنگ تحمیلی می رسد.

امام جمعه جیرفت اضافه کرد: نشان فتح از سوی فرمانده کل قوا رهبر حکیم و فرزانه به فرماندهان با کفایت ارتش و سپاه اعطا شد و اعطای این نشان در واقع تقدیر از عملکرد این دو سازمان است که به صورت نمادین به واسطه فرماندهی و مدیریت مطلوب به آنها اعطا شد.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی در غرب آسیا در میانه یک منطقه پر آشوب و پر از تلاطم با بروز فتنه های مختلف در طول این چند دهه به برکت سپاه مقتدر و ارتش قوی فرماندهان با بصیرت همواره دست برتر را داشته است که جا دارد یاد و نام فرمانده شهید قدس سردار شهید سلیمانی را گرامی داریم.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: در این ایام همه ما باید به عنوان یک وظیفه دینی و سیاسی باید با سعی و تلاش از ایجاد دو قطبی کاذب در جامعه جلوگیری کنیم.

خطیب جمعه جیرفت ضمن تشکر از همه کسانی که در برگزاری انتخابات پرشور نقش داشتند، خاطرنشان کرد:  رقابت تمام شده امروز فضای جامعه ما باید فضای رفاقت و مهربانی باشد و در ماه رمضان هستیم و باید از ظرفیت این ماه برای همدلی، وحدت و رفاقت بیشتر استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: امروز همه مردم شهر، روستاها، بخش ها سلایق و احزاب مختلف با وحدت و هم اندیشی در سایه ولایت و امامت برای فردایی بهتر و ایرانی آبادتر دست به دست هم دهند.

حجت الاسلام تارم با اشاره به وضعیت وخیم مردم غزه و فلسطین، اضافه کرد: به دلیل نبود زیرساخت های بهداشتی و عدم وجود امکانات پزشکی وضعیت زنان و کودکان به ویژه زنان باردار وخیم است و برخی از این زنان به دلیل اضطراب و حمله های وحشیانه اسرائیل، دچار سقط می شوند.

امام جمعه جیرفت گفت: در غزه کودکان با گرسنگی و قحطی مواجه هستند و اسراییلی ها مانع حضور مسلمانان فلسطین در مسجد الاقصی هستند و آنها را از حق مسلم شان جلوگیری می کنند.

وی تاکید کرد: مسلمانان باید با وحدت و همدلی در مقابل این غده سرطانی قیام کنند مسلمانان باید کالاهای اسرائیلی را در کشورهایشان تحریم کنند اگر این مهم محقق شود اسراییل از پای در خواهد آمد.

کد خبر 1754937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha