امام جمعه اصفهان: ماه مبارک رمضان میدان معنویت جویی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ماه مبارک رمضان میدان سبقت در کار نیک و معنویت جویی است که با ترک گناه سعادمتمندی نصیب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: این ماه فرصت ارزشمندی برای کسب معرفت و معنویت برای رسیدن به سعادت در دنیا وآخرت است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بهره گیری از فضیلت این ماه ضروری است، افزود: این ماه میدان رقابت در کار نیک ازا همدیگر است و باید گناه و زشتی ها را در این ایام از خود دور کنیم.

وی ادامه داد: سیره ائمه معصومین الگوی رفتاری مناسب و ارزشمند برای بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان بوده و نباید از این بستر معنوی غفلت کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به فرمایش پیامبر مکرم اسلام(ص) برای ترک معصیت در این ماه، خاطرنشان کرد: ایشان با سفارش به ترک گناه فرمودند «کسانی که از گناه و معصیت در این ماه دوری کنند و به نیایش و دعا بپردازند، آنگاه گناهانشان بخشیده خواشد شد».

وی به دعا و مناجات در این ماه اشاره کرد و اذعان داشت: امام سجاد(ع) بهترین ادعیه ها را ارائه کرده که خودشان در سختی دوران زندگی از آن استفاده می کردند و ما نیز در سحرگاه های ماه مبارک رمضان از این گنجیه ها استفاده کنیم.

امام جمعه اصفهان حفظ حرمت ماه مبارک رمضان را مهم خواند و یادآورشد: در این ماه به روزه داری بپردازیم و حرمت های آن در کنار دیگر مناسبت ها حفظ شود.

وی به انتخابات و حضور مردم اشاره کرد و گفت: مشارکت سیاسی مردم در این انتخابات با وجود تلاش دشمن خوب بود و آنان که از این صحنه دور شدند و غفلت کردند باید اشتباه خود را جبران کنند و از آن عبرت بگیرند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: برخی از این افراد که در انتخابات شرکت نکردند به اشتباه خود پی بردند.

وی کار برای مردم را مهم خواند و گفت: منتخبین مردم در مجلس و همچنین دولت برای این ملت و کشور کار کرده و گره را باز کنند.

کد خبر 1754947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha