دولت با دستور ویژه فاز بعدی پالایشگاه آبادان را آغاز کند

حجت الاسلام غبیشاوی، گفت: آبادان دارای جوانان تحصیلکرده فراوانی است که بیشتر آنها بیکار هستند و لذا دولت باید دستور ویژه دهد تا فاز بعدی پالایشگاه برای اشتغالزایی کار خود را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۲۵ اسفندماه) در آئین عبادی سیاسی خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه (ع) این شهر برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات همه مومنان در این ماه پر فضیلت و همچنین تبریک عید نوروز، اظهار کرد: امسال عید نوروز با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است، لذا لازم است در این ایام حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

خطیب نماز جمعه آبادان، عید نوروز را فرصتی برای رفع کدورت ها دانست و افزود: نوروز فرصت خوبی است تا دید و بازدید انجام دهیم و کدورت‌ها را کنار بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت‌نفت، تصریح کرد: ملی شدن نفت یک افتخار بود اما بدلیل نداشتن اقتدار به دست آمریکا افتاد و مستکبران تا بهمن ماه سال ۵۷ نفت کشور را غارت می‌کردند.

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه پس از انقلاب نفت این صنعت ارزشمند و نعمت الهی در اختیار مردم ایران قرار گرفته است، یاد آور شد: شهر آبادان در خصوص ملی شدن نفت محوریت داشت و امیدواریم جوانان این شهر از این نعمت بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه آبادان جوانان تحصیلکرده و بیکاریگ زیادی دارد، خاطر نشان کرد: دولت باید دستور ویژه دهد تا فاز بعدی پالایشگاه برای اشتغالزایی کار خود را آغاز کند.

امام جمعه آبادان در بخش دیگری خواستار حمایت جهانیان از فلسطین و مردم بی دفاع آن شد و تاکید کرد: ملت مظلوم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی شب و روز زیر بمباران رژیم غاصب وکودک کش اسرائیل هستند.

وی در ادامه سخنان خود از دولت سیزدهم خواست تا با راهکارهایی انقلابی، بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند و بیان کرد: دولت مردمی در سال جاری بنگاه‌های تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند که این مهم گام بزرگی در راستای اشتغال و رونق تولید بود.

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه باید دید چقدر در راستای شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر رشد تولید و مهار تورم گام برداشته شده است، عنوان کرد: متاسفانه بدلیل افسارگریخته شدن تورم مهار این پدیده زمان می‌برد و امیدواریم دولت جهادی این مشکل را در سال آینده کنترل کند.

کد خبر 1754954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha