آماده‌سازی ۴٢ مرکز اسکان اضطراری زائران در مشهد

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهری شهرداری مشهد گفت: ۴٢ مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت ۴۵هزار مسافر فعال شده و همه سرویس‌های بهداشتی نیز رفع نقص شده و ١٨۵ چشمه جدید نیز به صورت ثابت و سیار اضافه خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مهدی یعقوبی در نشست بررسی اقدامات اجرایی ستاد استقبال از بهار۱۴۰۳ اظهار کرد: ستاد مناسبت‌های شهرداری، مناسبت‌های مهم سالیانه را مدیریت کرده و براساس دستورالعمل، وظایف مشخص می‌شود و تمام تلاش ما استفاده بهینه از همه ظرفیت‌هاست، ۴٢ مرکز اسکان اضطراری زائران با ظرفیت بیش از ۴۵ هزار نفر پیش‌بینی و آماده شده است.

وی با بیان اینکه برای استقبال از بهار هم دستورالعمل به‌روز و فعالیت‌ها در قالب این دستورالعمل مشخص شد، افزود: اقدامات در ٢٣٠ رده خدمتی شروع شده که می‌توان به خدمات ترافیکی، حمل‌ونقل عمومی و زیارت اشاره کرد. تاکنون اقدامات به خوبی پیش رفته و تا ٢٨ اسفند همه اهداف محقق خواهد شد؛ بیش از ٢ میلیون مترمربع رنگ‌آمیزی شهر را داشته‌ایم و باید همچنان بحث ایمنی کارگران و نیروهایی که در رنگ‌آمیزی فعال هستند، رعایت شود.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: کارگاه‌های عمرانی باید ایمن‌سازی یا زیباسازی شود و تا ٢٧ اسفند این امر نیز انجام خواهد شد؛ همچنین المان‌های بازسازی شده در سطح شهر جانمایی شده و بیش از ٩٠ درصد المان‌ها ساخته و نصب شده است.

یعقوبی تصریح کرد: جشنواره‌های فرهنگی با مشارکت مردم و جشنوارهای نوری مختلفی در سطح شهر برگزار خواهد شد؛ همچنین جشنواره گل در سطح شهر برگزار می‌شود و امسال کاشت گل لاله نیز در دستور کار بود و مردم از این گل‌ها استقبال بسیار زیادی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در محدوده منطقه ثامن علاوه بر فروشگاه‌های موجود، ٩ بازار موقت ایجاد شده و نانوایی‌هایی نیز پیش‌بینی شده است؛ افزود: همچنین ایستگاه‌های راهنمای زائر در سطح شهر فعالیت خواهند داشت و پایگاه‌های راهنمای زائر به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: ۴٢ مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت ۴۵هزار مسافر فعال شده و همه سرویس‌های بهداشتی نیز رفع نقص شده و ١٨۵ چشمه جدید نیز به صورت ثابت و سیار اضافه خواهد شد؛ در حوزه حمل‌ونقل نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و باید در بحث پارکینگ محدوده منطقه ثامن چاره‌اندیشی شود. 

پایان پیام/

کد خبر 1755048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha