مدیریت سوخت در خراسان جنوبی مطلوب نیست

قناعت گفت: متاسفانه مدیریت سوخت در استان مطلوب نیست و جای تأمل و بررسی دارد و چندبار هم تذکر گرفتند که امیدواریم در سال آینده با این تذکرات شاهد مدیریت درست و مطلوب سوخت در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز ( ۲۶ اسفند) در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: در راستای تأمین کسری اعتبارات هزینه‌ای استان تاکنون تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و قول مساعدی مبنی بر اختصاص ۱۹ میلیارد تومان به استان دادند که طی روزهای آینده حداقل با افزایش دو برابری این اعتبار ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: البته هرچند این اعتبار نقطه مطلوب ما نیست ولی با پیگیری‌های انجام شده فاصله ما با نقطه مطلوب را بسیار کاهش می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص اعتبارات عمرانی موضوع مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت:  در سال جاری تاکنون هزار میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است که در واقع ۹۰ درصد اعتبارات در تعهد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوده خوشبختانه محقق شده است.

قناعت بیان کرد: سند توسعه دانش‌بنیان استان پس از تصویب کارگروه اقتصادی، سال آینده در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بررسی و برای تصویب به رأی گذاشته خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید نهایت اهتمام و تلاش خود را جهت به موقع و سریعتر اعتبارات ابلاغی را داشته باشند، گفت: اعتبارات مصوب سفرهای شهرستانی استاندار به منزله مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تلقی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان باید در اولین جلسه سال آینده گزارشی از میزان حضور اعضای شورا را ارائه دهد.

قناعت ادامه داد: اقدامات کنگره ملی ۲ هزار شهید استان که در سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد، از چند ماه قبل آغاز شده و با توجه به اینکه برگزاری این کنگره در استان نیاز به ردیف بودجه‌ای دارد جزو اولین دستور کارهای جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های خوبی در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن از سمت استان خراسان جنوبی انجام شده و سود آن از ۳۲ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت، افزود: همچنین موضوع سوخت از دیگر دغدغه‌های مردم استان است که متاسفانه مدیریت سوخت در استان مطلوب نیست و جای تأمل و بررسی دارد و چندبار هم تذکر گرفتند که امیدواریم در سال آینده با این تذکرات شاهد مدیریت درست و مطلوب سوخت در استان باشیم.

کد خبر 1755053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha