جذب ۹۲۶ سوادآموز در کلاس های سوادآموزی

مدیر اداره سوادآموزی شهرستان شیروان گفت: تعهد سوادآموزی در سال جاری این شهرستان، هزار و ۴۵ نفر در رده سنی ۴۹-۱۰ سال ابلاغ شده بود که ۹۰ درصد تعهد سوادآموزی (۹۲۶ نفر) محقق شده است.

حسین خدابخشی، مدیر اداره سوادآموزی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: امسال جذب ۴۵۰ نفر در دوره سواد آموزی، ۲۶۰ نفر در دوره انتقال و ۳۳۵ نفر در دوره تحکیم هدفگذاری شد که ۲۳۸ نفر در دوره سوادآموزی، ۳۳۵ نفر در دوره انتقال و ۳۵۳ نفر در دوره تحکیم جذب شدند.

وی با بیان اینکه جذب سوادآموز در برنامه های دوره تحکیم و انتقال بیش از هدفگذاری محقق شده است، خاطرنشان کرد: هدفگذاری و جذب در دوره انتقال، ۱۲۹درصد و تحکیم، ۱۰۵ درصد افزایش داشته است.

خدابخشی عنوان کرد: هم‌اکنون ۷۲ آموزش دهنده و آموزشیار با نهضت سوادآموزی فعالیت دارند، که آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از سال ۹۰ به صورت خرید خدمات آموزشی و در قالب برون‌سپاری فعالیت دارند.

رییس اداره سوادآموزی شهرستان شیروان با اشاره به اینکه حق الزحمه آموزش دهندگان بر اساس میزان قبولی سوادآموزان پرداخت می شود، اضافه کرد: آموزش دهندگان به ازای قبولی هر فرد در دوره سوادآموزی ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، دوره انتقال ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال و دوره تحکیم ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال دریافت می کنند.

خدابخشی بیان کرد: نرخ باسوادی افراد ۴۹-۱۰ سال در این شهرستان خراسان شمالی، ۹۷.۲ درصد است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1755140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha