تقویت سرانه فرهنگی مساجد نیازمند هم‌گرایی مسئولین استانی است

حجت الاسلام ترابیان با بیان اینکه از سال ۱۳۹۷به بعد هیچ سرانه برای کانون های مساجد تزریق نمی شود، گفت: باید از اعتبارات استانی برای تقویت کانون های مساجد استان بهره گرفته شود.

حجت الاسلام محمد ترابیان-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با نماینده ولی فقیه درمازندران به فعالیت هزار و ۲۱۹کانون فرهنگی هنری در استان اشاره کرد و اظهار کرد: 

وی با بیان اینکه ۳۱۹کانون فعالیت شاخص دارند، گفت: ۱۳۲هزار و ۹۳۲نفر عضو کانون های مساجد استان هستند.

حجت الاسلام ترابیان با بیان اینکه هزار و ۳۱۲نفر فعالیت واقعی در کانون های مساجد دارند، افزود: ۴۹۶کانون استان دارای امام جماعت فعال هستند.

وی به فعالیت ۴۳۹کتابخانه در مساجد استان اشاره کرد، گفت: ۳۳۱کتابخانه مخزن دار و ۱۰۹کتابخانه باز می باشند.

حجت الاسلام ترابیان با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری اسوه مسجد کاظم بیک بابل کانون مدرسه و مسجد محور است، افزود: هزار دانش آموز در مدرسه اشراق این مسجد فعالیت فرهنگی هنری انجام می دهند.

وی با بیان اینکه این کانون یکی از کانون های نخبه پرور است، گفت: کانون فرهنگی هنری آل طاها آمل نیز برنامه های شاخص و ملی نظیر اشکواره حسینی برگزار می کنند.

حجت الاسلام ترابیان به نخبه پروری کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد بهشهر اشاره کرد و افزود: برنامه نویسی های این کانون مورد استفاده برخی ارگان های امنیتی قرار گرفته است.

وی به فعالیت کانون شهید مطهری بابل در حوزه تئاتر اشاره کرد و یاداورشد: در جشنواره تئاتر شبستان نیز نمایش مجنون و انوا مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام ساری منتخب ملی معرفی شدند.

حجت الاسلام ترابیان به فعالیت ۱۱۴پایگاه قرآنی در مساجد استان اشاره کرد و گفت: صفحه اختصاصی مسجد پایگاه قرآنی در مازندران درحال فعالیت است و کرسی های تلاوت به صورت هفتگی با محوریت این سامانه در سطح استان برگزار می شود.  

وی به تشکیل۶۶کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در مساجد استان اشاره و اذعان کرد: این کانون ها به صورت تخصصی در حوزه زن و خانواده درحال فعالیت هستند.  

حجت‌الاسلام ترابیان ضمن گلایه مندی از رفتارهای برخی از هیات های امنا و کارشکنی این قشر در کار تعدادی از کانون های مساجد استان خواستار عضویت مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری در هیات امنا مساجد استان شد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۷به بعد هیچ سرانه برای کانون های مساجد تزریق نمی شود، گفت: باید از اعتبارات استانی برای تقویت کانون های مساجد استان بهره گرفته شود.

حجت الاسلام ترابیان خواستار تقویت روابط کانون های مساجد استان با اداره کل ورزش و جوانان مازندران با هدف استفاده رایگان بچه های مساجد استان از اماکن ورزشی این خطه از شمال کشور شد.

وی همچنین خواستار تعامل صدا و سیمای مرکز تبرستان با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با هدف معرفی کانون های شاخص استان شد.

حجت الاسلام ترابیان به فعالیت کانون های مساجد استان در مناطق آسیب اشاره کرد و افزود: کانون های مساجد در مناطق آسیب با هدف کاهش آسیب های اجتماعی درحال فعالیت هستند.

کد خبر 1755188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha