این کانون، مسجد را پایگاه قرآن برای بچه‌ها کرده‌است

کانون فرهنگی هنری «شهدای شهرک کارشناسان» در اردبیل از کانون‌های مسجدی فعال در راه‌اندازی پایگاه قرآن و رسیدگی به محرومان به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد است و توانسته با این فعالیت‌ها اتفاقات مثبتی را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «شهدای شهرک کارشناسان» در جوار مسجد امام علی(ع) از کانون های مساجد فعال استان اردبیل است و فعالیت های گسترده ای در حوزه های مختلف قرآنی، فرهنگی و کمک رسانی به محرومان انجام می دهد. برگزاری محافل قرآنی و برنامه های آموزش کلام الهی، دستگیری از زندانیان جرایم غیرعمد از رویکردهای این کانون مسجدی است.

حجت الاسلام «علی خرم‌دوست»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک کارشناسان، بیان کرد: یکی از رویکردهای کانون برگزاری برنامه های قرآنی در محورهای آموزش قرائت، برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم توسط حافظان کانون، جزءخوانی و تفسیر آیات الهی است.

این کانون، مسجد را پایگاه قرآن برای بچه‌ها کرده‌است

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک کارشناسان تصریح کرد: روزهای دوشنبه هر هفته محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز استانی و با استقبال گسترده نمازگزاران برگزار می شود. همزمان با ماه مبارک رمضان کاروانی متشکل از اعضای کانون به عتبات عالیات و کربلای معلا اعزام می شوند و قرار است کرسی تلاوت قرآن کریم را در این سفر زیارتی برگزار کنند. همچنین، برگزاری دوره های مکالمه زبان عربی، آلمانی و کلاس های تقویتی درسی از دیگر برنامه های این کانون فعال مسجدی است.

این کانون، مسجد را پایگاه قرآن برای بچه‌ها کرده‌است

وی همچنین به اجرای طرح «سه شنبه های مهدوی» اشاره کرد و گفت: موضوعات مطرح شده در این دوره آموزشی آشنایی با دوران غیبت کبری و مفاهیم مهدویت، فرهنگ انتظار و باور مهدویت و وظایف منتظران در عصر انتظار است.

این کانون، مسجد را پایگاه قرآن برای بچه‌ها کرده‌است

حجت الاسلام خرم‌دوست یکی دیگر از رویکردهای این کانون مسجدی را کمک رسانی به اقشار محروم معرفی و خاطرنشان کرد: خیران و اعضای این کانون در اقدامی خداپسندانه، زندانیان جرایم غیرعمد مالی را به آغوش خانواده بازگردانند و در این راستا ۱۲ زندانی غیرعمد مالی به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال در گلریزانی که به همت اعضای کانون و خیرین جمع آوری شده بود، آزاد شدند.

کد خبر 1755201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha