مسجدی که پایگاه مواسات و همدلی است

در تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت هیئت امنای مسجد حضرت زهرا (س) محله کشت و صنعت شهر جیرفت و اعضای کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر فقرا و نیازمندان را فراموش نکرده و با تاسی از سیره اهل بیت (ع) با مواسات و همدلی به کمک آنها رفته اند.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، مهدیه شعبانی؛ بهار با پوشاندن رخت نو بر تن طبیعت با خود بوی تازگی می آورد و طبیعت با پوشیدن رخت نو، جان تازه ای می گیرد و یکی از رسوم مردم از دیر باز، نو کردن لباس در بهار طبیعت است امسال که بهار قرآن متقارن با بهار طبیعت شده مردم در کنار پوشیدن لباس نو با تلاوت قرآن، حضور در محافل قرآنی و مشارکت در طرح مواسات و همدلی به دنبال تازه کردن جان و روح خود هستند.یکی از سنت های حسنه که در سیره اهل بیت (ع) مخصوصا امام حسن مجتبی (ع) مشهود است، سنت حسنه دستگیری از فقرا و نیازمندان می باشد و حالا در این ایام فرخنده و مبارک هیئت امنای مسجد حضرت زهرا (س) محله کشت و صنعت شهر جیرفت و اعضای کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر فقرا و نیازمندان را فراموش نکرده و با تاسی از سیره اهل بیت (ع) با مواسات و همدلی به کمک آنها رفته اند.

صمدالله سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به تازه ترین فعالیت های مسجد حضرت زهرا (س) و کانون صدیقه اطهر (س) در تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، گفت: جلسات جزء خوانی قرآن کریم همراه با تفسیر آیات برگزیده و بیان احکام شرعی در مسجد حضرت زهرا (س) به صورت روزانه در حال برگزاری است.

روایت شبستان از مسجدی که پایگاه مواسات و همدلی است

مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) مسجد حضرت زهرا (س) محله کشت صنعت جیرفت بیان کرد: طرح دیدار و دعوت رمضانی یکی دیگر از برنامه های این ایام است و در این راستا از هیئت های قرآنی دعوت می کنیم تا دور هم جمع شده و جلسات جزء خوانی قرآن کریم را در منازل برگزار کنیم.

روایت شبستان از مسجدی که پایگاه مواسات و همدلی است

وی افزود: در این جلسات علاوه بر قرائت قرآن کریم، فضائل ماه رمضان، شأن نزول قرآن کریم، مسئله خلقت طبیعت و معاد نیز بیان می شود.

روایت شبستان از مسجدی که پایگاه مواسات و همدلی است

سعیدی بیان کرد: از سایر برنامه های کانون در این ایام برگزاری مسابقه همگام با رمضان همراه با قرآن کریم است و به همین منظور بروشور و سوالاتی در اختیار علاقمندان به شرکت در این مسابقه قرار داده شده است.

مسئول هیئت امنای مسجد حضرت زهرا (س) محله کشت صنعت جیرفت ابراز کرد: شرکت کنندگان در مسابقه همگام با رمضان همراه با قرآن تا ۲۵ ماه مبارک رمضان فرصت دارند پس از مطالعه برشور به سوالات پاسخ داده و پاسخ نامه را تحویل ما دهند.

وی ادامه داد: طرح تکریم فعالان مسجدی یکی دیگر از این برنامه ها است و در همین راستا در طول ماه مبارک رمضان از نونهالان دختر و پسر مسجدی با اهدای جوایزی تجلیل می شود.

سعیدی اظهار کرد: همچنین در این ایام طرح رمضان با زهرا (س) در حال اجرا است و در این راستا عصر شنبه های ماه مبارک رمضان زیارت نامه حضرت زهرا (س) قرائت می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) مسجد حضرت زهرا (س) محله کشت صنعت جیرفت اضافه کرد: به منظور حمایت از خانواده های نیازمند در ایام رمضان و عید نوروز، طرح عیدانه رمضانی اجرا شد و در این راستا حواله خرید مواد غذایی و پوشاکی به ۵۰ خانواده نیازمند اهدا شد.

وی عنوان کرد: بسته به تعداد اعضای خانواده های نیازمند حواله غذایی بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان توزیع شد.

سعیدی بیان کرد: همچنین ۱۰ دست لباس برای گروه های سنی مختلف تهیه شده و در ایام نوروز به دست فقرا و ایتام رساندیم.

مسئول هیئت امنای مسجد حضرت زهرا (س) محله کشت صنعت جیرفت ابراز کرد: علاوه بر این نیز تعداد ۱۰ قواره چادر مشکی و ۲۰ قواره چادر نماز در بین دختران و بانوان نیازمند توزیع شد.

وی تجلیل از فعالان قرآنی را یکی دیگر از برنامه های ماه مبارک رمضان و عید نوروز برشمرد و افزود: ۱۴ نوع جایزه شامل چادر، مقنعه، روسری، شال گردن، صنایع دستی، حواله خرید بلیط مشهد، قم و کربلا، چفیه و لوازم التحریر تهیه شده است که در طول ماه مبارک رمضان به فعالان قرآنی اعطا می شود.

سعیدی ادامه داد: همچنین در کنار این جوایز به کودکان کتاب های کودکانه اهدا می شود و به بانوان نیز اوراق آشپزخانه بهشتی اعطا می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) مسجد حضرت زهرا (س) محله کشت صنعت جیرفت اظهار کرد: سفره های افطاری ساده و گرم در این ایام پذیرای روزه داران است و هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد گسترده می شود.

وی عنوان کرد: طرح افطار کریمانه نیز در این ایام در حال اجراست و هر شب تعداد ۱۰۰ پرس غذای گرم در بین خانواده های نیازمند توزیع می شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: کمک های مومنانه با حفظ کرامت انسانی خانواده های نیازمند انجام می شود.

کد خبر 1755844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha