راهپیمایی سکوتِ پزشکان استانبول در حمایت از غزه

ده‌ها پزشک در اعتراض به حملات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه در استانوبل راهپیمایی سکوت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، روز شنبه ده‌ها پزشک، پرستار و دانشجوی پزشکی در شهر استانبول ترکیه در اعتراض به حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بیش از ۵ ماه از آن می‌گذرد، راهپیمایی سکوت ترتیب دادند.

پزشکان، پرستاران، دانشجویان پزشکی و کارکنان بهداشت مقابل مقبره سلطان عبدالحمید دوم عثمانی تجمع کردند و سپس به سمت مسجد بزرگ ایاصوفیه در میدان سلطان احمد حرکت کردند.

تظاهرکنندگان با حمل بنرهایی که بر روی آنها عبارات ضد اسرائیلی نوشته شده بود، کشتارهای ارتش اسرائیل علیه ساکنان غزه را محکوم کردند.

دکتر یاسین ساگیت در سخنانی که به نمایندگی از شرکت کنندگان در راهپیمایی ایراد کرد، گفت: نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از مردم غزه با وجود رنج ناشی از گرسنگی، تشنگی و سرما زیر بار «بمباران تروریست های اشغالگر اسرائیل» از ترک غزه شمالی خودداری کرده‌اند.

ساگیت تاکید کرد: تروریست‌های متجاوز با تک تیراندازها غیرنظامیان را در منطقه خان یونس جنوب نوار غزه می کشند و افراد خاصی را در مجاورت بیمارستان ها هدف قرار می دهند.

وی تصریح کرد: ۱.۵ میلیون نفر در جنوب غزه گیر افتاده اند و برای زنده ماندن تلاش می کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در محله‌ای در شهر رفح در جنوب نوار غزه، منطقه ای در مجاورت مرز مصر گیر افتاده اند و اسرائیل همچنان به بمباران آنها در این منطقه ادامه می دهد.

این پزشک ترک همچنین ممانعت از ورود کمک های بشردوستانه به غزه و همچنین قطع آب به مردم را محکوم کرد.

وی بر اهمیت تحریم اسرائیل تاکید کرد و گفت: تحریم یکی از موثرترین و تاثیرگذارترین سلاح ها برای افراد باوجدان است.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اسرائیل جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که بر اساس داده های فلسطینی و سازمان ملل، ده ها هزار قربانی غیرنظامی، که بیشتر آنها کودک و زن هستند، بر جای گذاشته است.

کد خبر 1755323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha