ضرورت افزایش رتبه اقتصادی خراسان جنوبی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند بر ضرورت افزایش رتبه اقتصادی استان تأکید کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده شرایط به گونه‌ای پیش برود که تنوع نمایشگاهی در استان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا خامه‌زر امروز(۲۸ اسفند) در نشست مشترک بخش خصوصی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از ارکان مجموعه اتاق بازرگانی ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با موضوعات مختلف در استان برگزار شده است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ کمیسیون با عناوین مختلف ذیل مجموعه اتاق بازرگانی بیرجند فعالیت می‌کنند، افزود: در سال آینده باید همه تلاش کنیم تا رتبه استان را در آیتم‌های اقتصادی بالا ببریم.


رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه هم افزایی و همدلی از اهداف مهم بخش خصوصی است، گفت: امیدواریم در سال آینده شرایط به گونه ای پیش برود که تنوع نمایشگاهی در استان داشته باشیم.


وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید کیفی‌سازی شود، عنوان کرد: دبیرخانه بخش خصوصی استان از  اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی حمایت ویژه و قاطع دارد و از مسئولان استان خواهان ابقای ایشان هستیم.


خامه زر گفت: همدلی که در بخش خصوصی استان خراسان جنوبی ایجاد شده است با تدبیر دکتر اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار  است که جای دارد از شخص استاندار و تیم اقتصادی ایشان به ویژه آقای اشرفی قدردانی کنیم.

ضرورت افزایش رتبه اقتصادی خراسان جنوبی

حسینی، رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه بخش زیادی از اقتصاد استان اقتصاد خرد محور و صنف است، اظهار کرد: بخش خصوصی باید هوای یکدیگر را داشته باشند تا بتوانند مایحتاج اولیه رندگی خود را تامین کنند.


رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اتاق تعاون یک سری مسئولیت‌های اجتماعی و تکالیف بر عهده دارند، گفت: در سال گذشته بر اساس آمار برای تعداد ۵ هزار و ۱۴۲ نفر دوره های آموزشی برگزار شده است.


وی با بیان اینکه مهارت‌های منابع انسانی در هر بخش اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بیان کرد: در سال جاری حدود ۳۰ شرکت تعاونی صادرات به چندین کشور داشته‌اند.


حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری حدود ۲۰ پرونده ثبتی در اتاق تعاون داشته ایم، بیان کرد: در حوزه مسکن کارگری ۴۲۶ واحد به مرحله قرارداد رسیده است.


رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه انتظاری که از جشنواره زرشک وجود دارد عملی نمی‌شود و هنوز درگیر گرفتاری های مالی این جشنواره هستیم، افزود: بخش خصوصی در جشنواره زرشک نادیده گرفته شد و هیچ کجایی نامی از آن ها برده نشده است.

سعید قدبا، رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی  نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۹۹۳ پروانه صادر شده است، اظهار کرد: در این مدت ۱۸ هزار و ۵۸۱ واحد اخطار و ۱۵۲ واحد پلمپ نیز شده است.


وی با بیان اینکه ۱۴۰ فروشگاه فوق العاده در سطح استان فعالیت می کنند، افزود: از این تعداد ۱۰۰ فروشگاه مربوط به حوزه خواربار و ۳۰ فروشگاه پوشاک و مابقی در حوزه کیف و کفش است.


رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی بیان کرد: اتاق اصناف برای اولین بار با ۲۱۰ غرفه عهده‌دار برگزاری نمایشگاه بهاره شده بود.

جهانی هم در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار واحد مسکونی در تنها شهر بیرجند نیاز است.


وی با بیان اینکه متاسفانه هیچ سازنده برای ساخت مسکن در استا رغبتی ندارد چراکه هیچ ارزش افزوده ای را برای او در بر نخواهد داشت، افزود: قیمت واحدهای مسکونی در شهر بیرجند هیچ‌ حبابی ندارد و اگر قرار باشد به همین منوال بگذرد با چالش بزرگی در حوزه مسکن استان روبرو خواهیم شد.


جهانی بیان کرد: اگر می خواهیم در حوزه سرمایه‌گذاری و امنیت سرمایه‌گذاری در استان به توسعه برسیم باید در سال آینده کمپین بزرگی از تمامی تشکل های بخش خصوصی در حوزه پروازهای استان تشکیل شود.

باقری، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: در آینده تمامی کسب و کارهای باید قسمتی از فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را داشته باشند.


وی با بیان اینکه در سال جاری برای اولین بار از کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات استان با محوریت کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق تجلیل شده است، افزود: قرار است استارتاپ شویی با محوریت اتاق بازرگانی و با حضور جوانان صاحب ایده در استان برگزار شود.

ضرورت افزایش رتبه اقتصادی خراسان جنوبی

حسین زارعی- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بین مناطق آزاد کشور رتبه ششم و در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور رتبه پنجم را کسب کرد.


زارعی باین کرد: مرز ماهیرود توانسته است فرصت خوبی در شرق کشور باشد و این امر سبب افزایش نگاه تجار، بازرگانان و افزایش صادرات شده و این تجار و بازرگانان مرز ماهیرود را انتخاب کرده اند.


یه گفته وی؛ مرز ماهیرود سرآمد در شرق کشور است و با توجه به اینکه مرز ماهیرود به عنوان گلوگاه و معبری مطمئن برای صادرات و واردات کالا در شرق کشور انتخاب شده است و خراسان جنوبی در حوزه تجارت با کشور افغانستان در مقایسه با مرزهای همجوار استان‌های دیگر، سرآمد و در بهترین حالت قرار دارد.

کد خبر 1755408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha