ظرفیت کاروان‌های حج تمتع خراسان جنوبی تکمیل شد

دستگردی از تکمیل ظرفیت کاروان های حج تمتع سال ۱۴۰۳ خراسان جنوبی خبر داد.

حسین دستگردی- مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در استان، گفت: دارندگان فیش های حج تمتع تا ۵ دی ماه سال ۸۶ پذیرش و ظرفیت حج تمتع سال آینده تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ در مجموع هزار و ۵۵۵ نفر در قالب ۱۱ کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند، افزود: از این تعداد ۹ کاروان را زائران اهل تشیع و ۲ کاروان را زائران اهل سنت به خود اختصاص داده اند.
دستگردی با اشاره به این مهم که معاینات پزشکی زائران از شنبه جاری آغاز شده است، یادآور شد: در صورتی که استطاعت جسمی زائران برای پزشکان محرز نشود قادر به اعزام نیستند.
وی تأکید کرد: افرادی که تا ۵ دی ماه ۱۳۸۶ دارای فیش حج تمتع بوده و درخواست اعزام برای سال آینده را دارند می توانند در لیست انتظار ثبت نام کرده تا در صورت انصرافی یا و... جایگزین شوند.
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی هزینه حج تمتع در استان را بر اساس درجه هتل و... بین ۱۶۲ تا ۱۸۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ظرفیت همه کاروان‌ها در حال حاضر تکمیل شده و بر اساس جدول پروازی، زائران خراسان جنوبی از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به سرزمین وحی اعزام می شوند.
وی یادآور شد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده پروازها از ابتدای خرداد ماه آغاز و تا ۹ خرداد ماه ادامه دارد و برگشت هم اوایل تیر ماه آغاز می شود.
به گفته وی کلاس های آموزشی پنج کاروان زیارتی آغاز شده و دوره های آموزشی مابقی کاروان ها هم پس از ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و زائران باید و نباید های سفر حج، قوانین کشور عربستان، احکام و مناسک و... را در ۱۲ جلسه  آموزشی فرا می گیرند.
کد خبر 1755429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha