۸۰۰ ایثارگر و جانباز شیروانی متقاضی دریافت زمین مسکونی

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شیروان گفت: ۸۰۰ نفر از ایثارگران و جانبازان این شهرستان متقاضی زمین برای ساخت مسکن هستند که چندین سال است پیگیر زمین برای این قشر هستیم.

سلیمان آذری، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: مسکن یکی از مهمترین نیازهای جامعه ایثارگران است به همین دلیل مسئولان بنیاد با اتخاذ راهکارهای مختلف از جمله پرداخت وام خرید و ساخت مسکن تلاش می‌کنند تا این نیاز برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح واگذاری زمین به ایثارگران چهار گروه شامل همسر شهید، فرزند شهید، جانباز بالای ۲۵ درصد و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد که تاکنون از تسهیلات زمین و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده نکرده‌اند و فرم جیم این افراد در اداره راه و شهرسازی سبز باشد می‌توانند از این طرح بهره مند شوند.

آذری عنوان کرد: امسال، ۱۰۱ فقره وام خرید مسکن به ایثارگران و جانبازان شهرستان به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد که یک چهارم وام در روستا و مابقی وام شهری پرداخت شده است.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شیروان اضافه کرد: به ۲۰ نفر از متقاضیان مسکن، هر کدام ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۸۱ نفر، ۳ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد و مدت زمان ۲۰ ساله پرداخت شده است.

آذری با اشاره به مشکل مسکن جامعه ایثارگران بیان کرد: به همین منظور بنیاد شهید و امور ایثارگران، راهکارهایی مختلفی از جمله پرداخت وام خرید و ساخت مسکن را برای رفع این مشکل اتخاذ کرده است تا خانواده‌های شاهد و ایثارگر فاقد مسکن خانه‌دار شوند.

آذری بیان کرد: اینک ۲۰۰ نفر ایثارگر و جانباز شیروانی متقاضی وام خرید مسکن هستند.

شهرستان شیروان در دوران دفاع مقدس ۶۳۷ شهید و یکهزار و ۵۰۰ جانباز تقدیم نظام کرده و هم اکنون ۱۰۱ آزاده دارد.

 

کد خبر 1755439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha