۶۲ درصد پذیرفته شدگان المپیادهای علمی خراسان شمالی از شیروان هستند

مدیرآموزش و پرورش شهرستان شیروان گفت: ۶۲ درصد پذیرفته شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی خراسان شمالی از شیروان هستند.

فرامرز شجاعی، مدیر آمزش و پرورش شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: از مجموع ۵۰۹ دانش آموز خراسان شمالی راه یافته به مرحله دوم المپیادهای علمی، سهم دانش آموزان شیروان ۶۲ درصد می باشد.

وی با اشاره رکود شکنی دانش‌آموزان شیروان در مرحله دوم المپیادهای علمی خاطرنشان کرد: ۲۸۶ نفر از دانش آموزان شهرستان شیروان به مرحله دوم المپیادهای علمی راه یافتند که اکثرا آنان، خانم می باشند.

شجاعی عنوان کرد: امسال دانش آموزان این شهرستان در ثبت نام المپیادهای علمی خراسان شمالی هم مقام نخست را کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش شیروان اضافه کرد: امسال در اولین مرحله المپیادهای علمی خراسان شمالی در مجموع، سه هزار و ۷۵۲ نفر از ۹ شهرستان ثبت نام کردند که شهرستان شیروان با دو هزار و ۸۸ نفر ثبت نام در کل استان رکورد شکنی کرد.

شجاعی بیان کرد: سال گذشته در اولین مرحله المپیادهای علمی خراسان شمالی در مجموع، چهار هزار و ۵۲۲ نفر از هشت شهرستان ثبت نام کردند که شهرستان شیروان با دو هزار و ۱۵۷ نفر ثبت نام، در کل استان رکورد شکنی کرد.

وی تصریح کرد: المپیادهای علمی متوسطه دوم در رشته های مختلف زیست شناسی، فیزیک، شیمی، ریاضی، اقتصاد و مدیریت، زمین شناسی، جغرافیا و غیره برگزار می شود و این المپیاد به عنوان بزرگ ترین رقابت علمی در بین دانش آموزان شناخته شده است.

اینک ۳۰ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیرنظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند. ️

 

کد خبر 1755440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha