بیش از ۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان شیروان مبتلا به دیابت هستند

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شیروان گفت: در حال حاضر بیش از ۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان شیروان مبتلا به دیابت و تحت پوشش مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی هستند.

حسن نوری، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: امسال در طرح پویش ملی سلامت(طرح غربالگری دیابت و فشارخون)، ۱۱۰ هزار و ۲۸۷ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال  شهرستان غربالگری شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح ۶۵۶ نفر مشکوک به دیابت و ۶ هزار و ۴۹۰ نفر پره دیابت(پیش دیابت) شناسایی شدند.

نوری با اشاره به خدمات ارئه شده به بیماران دیابت عنوان کرد: کلیه بیماران دیابتی به صورت رایگان در پایگاه ها و خانه های بهداشت مراقبت می شوند و در مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری توسط پزشک ویزیت می شوند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شیروان بیان کرد: افرادی که در مرحله پیش دیابت هستند با تغذیه سالم، پیشگیری، خودمراقبتی، تغیر سبک زندگی، افزایش فعالیت و حفظ وزن ایده آل می توانند از ابتلاء به دیابت پیشگیری کنند.

نوری با اشاره به شناسایی افراد مشکوک به "پری دیابت"(پیش دیابت) در پویش ملی سلامت شهرستان اضافه کرد: شناسایی این افراد برای نظام بهداشت و درمان بسیار مهم است زیرا اگر مراقبت های سلامتی آنها زود شروع نشوند در آینده به دیابت مبتلا می شوند.

وی تصریح کرد: دیابت باید با دارو کنترل شود و نیازمند مراقبت های بیشتر و مستمر است.

وی با تاکید بر ضرورت مراقبت ها و تدابیر لازم برای کنترل دیابت، گفت: باید آگاهی بخشی های لازم در خصوص عوارض این بیماری با همکاری پزشکان و کادر حوزه سلامت و بهداشت و رسانه ها انجام شود.

کد خبر 1755443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha