مسجد پایگاه اصلی فعالیت‌های دینی و انقلابی است

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اهمیت احیای کارکردهای مساجد، گفت: مسجد پایگاه اصلی فعالیت های دینی و انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی، در جلسه طلاب و روحانیون معزز کلانشهر اراک که در مسجد و مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید باستانی نوروز، گفت: این ایام فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ایرانی و اسلامی است و طلاب و روحانیون نقش موثری در این راستا دارند.  

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، مسجد را کانون فعالیت های دینی و انقلابی قلمداد کرد و افزود: حیات مسجد، حیات انقلاب اسلامی است و باید مسجد جدی گرفته شود.

 این مقام ارشد استان همچنین با تاکید بر اینکه باید همه ارگان ها و دستگاه های مرتبط نسبت به مسجد و برپایی نماز جماعت و فعالیت های مذهبی و انقلابی در مساجد اهتمام بیشتری داشته باشند، ادامه داد: این همدلی، همراهی و فعالیت ها باید با محوریت امام جماعت انجام پذیرد.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به تقارن ماه رمضان و ایام نوروز و سفرهای نوروزی خاطر نشان کرد: حرمت ماه مبارک رمضان از سوی همگان واجب است.  

مسجد پایگاه اصلی فعالیت‌های دینی و انقلابی است

آیت الله دری نجف آبادی، افزود: افرادی که به هر دلیلی روزه نمی گیرند باید حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارند چرا که روزه خواری علنی و در ملاعام از مصادیق فسق است.  

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر تمسک به قرآن تاکید کرد و گفت: تلاوت قرآن کریم همچنین تفسیر و تدبر در آیات در همه ایام حیات بخصوص ماه مبارک رمضان جدی گرفته شود.  

نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه بیانات خود به هوشیاری مردم ولایتمدار در مقابل رسانه های معاند اشاره کرد و گفت: نباید کاری کرد که بهانه به دست دشمنان اسلام و رسانه های معاند داد و تمام رفتار و کردار انسان باید توام با بصیریت و هوشیاری باشد.

این مقام ارشد استان ضمن تبریک سال جدید گفت: امید است سال جدید که در بهار قرآن آغاز می شود، سرشار از شادی، سلامتی، ایمان، رحمت و برکت برای ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی باشد.  

کد خبر 1755486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha