حضور پرشور کردستانی‌ها در محافل قرآنی مساجد

رمضان برای کردستانی‌ها آنچنان ارزشمند و والاست که مساجد این استان همواره محل برپایی محافل قرآنی است و بچه‌های مسجدی پای ثابت این محافل معنوی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، رمضان که می‌آید، لحظه به لحظه‌اش معنویت‌و آرامش درون است وقتی آغاز می‌شود طنین مرحبا مرحبا یا شهر الرمضان از بلندگوی مساجد به گوش می‌رسد و وقتی هم به نیمه خود می‌رسد الوداع الوداع از بلندگوی مساجد دلتنگی‌های کردها را از روزهای پایانی این ماه مبارک به تصویر می‌کشد.

شنیدنی‌های رمضان در آداب و رسوم کردها بسیار است، از برپایی مراسم آشتی‌کنان افراد و فامیل با کمک بزرگترها گرفته تا برگزاری محافل قرآنی در مساجد و خانه‌ها همگی آیین مردمان این دیار است که در ماه مهمانی خدا تجلی می‌یابد.

اما از زیبایی‌های محافل معنوی ایام رمضان حضور کودکان و نوجوانان و بچه‌های مسجدی است که در محافل قرآنی و مراسم جزء‌خوانی مساجد حضور دارند.

حضور پرشور کردستانی‌ها در محافل قرآنی مساجد

وقتی نام بچه‌های مسجدی به میان می‌آید یعنی حضور باشکوه اعضای ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد که در جای جای این استان فعالیت دارند و پای ثابت برنامه‌های ماه مبارک رمضان و برنامه‌های معنوی مساجد هستند.

در هفته نخست ماه مبارک رمضان، استان کردستان میزبان کاروان بزرگ قرآنی از اساتید برجسته کشور بود که هر روز در یک شهر و مسجد استان محفل قرآنی برگزار کردند و مورد استقبال عموم مردم بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: کاروان بزرگ قرآنی با حضور اساتید برجسته قرآن کریم در شهرهای مختلف سنندج، توپ آغاج، سریش آباد، کامیاران، مریوان و سروآباد به اجرای برنامه پرداختند.

حضور کودکان در محافل قرآنی نویدبخش تربیت نسلی قرآنی

حجت‌الاسلام برومند رازیانی عنوان کرد: حضور کودکان و نوجوانان در این محافل بسیار چشمگیر بود و این مهم نویدبخش تربیت نسلی قرآنی و معنوی در جامعه است.

وی اضافه کرد: همراهی بچه‌های مسجدی و کانون‌های مساجد در برپایی محافل قرآنی نیز ستودنی بود که با استقبال پرشور خود از کاروان قرآنی در این برنامه‌های معنوی شرکت داشتند.

حضور پرشور کردستانی‌ها در محافل قرآنی مساجد

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: امسال یکی از طرح‌های قرآنی پرمخاطب استان کردستان اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» بود که منجر به مشارکت گسترده و استقبال خوب مردم این استان شد.

وی تصریح کرد: براساس این طرح قرآنی ۳۰ فراز از آیات قرآنی تعیین و برای تدبر در قرآن کریم در قالب مسابقات روزانه در ایام رمضان مطرح و دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: تاکنون ده‌ها هزار نفر از مردم استان کردستان و حتی افرادی از سایر نقاط کشور در این محفل معنوی شرکت داشته‌اند.

تلاش برای تقویت معنوی در استانی که به فرهنگ و تمدن شهرت دارد دغدغه همیشگی مسوولان، متولیان و مردم دین‌مدار این استان بوده و هست و فعالیت‌های قرآنی در ایام رمضان می‌تواند زمینه تقویت فعالیت‌های دینی و قرآنی را در این استان فرهنگی مهیا کند.

حضور بچه‌های مسجدی و افزایش روزافزون این افراد در فعالیت‌های معنوی مساجد نیز ارمغان بخش روزهایی نورانی و امیدبخش برای این مرز و بوم خواهد بود.

حضور پرشور کردستانی‌ها در محافل قرآنی مساجد

کد خبر 1755491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha