عمده مشکلات جامعه با مشارکت در امور مسجد رفع می‌شود

مدیرعامل خیریه مسجد سازان استان اصفهان گفت: عمده مشکلات جامعه با مشارکت در امور مساجد و احیا کارکردهای این مرکز معنوی رفع خواهد شد.

«محسن داوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان اظهارداشت: مساجد یکی مهمترین مراکز دینی و فرهنگی در هر محله محسوب می شوند که مجمع خیرین مسجد ساز برای توسعه این مراکز در مناطق کمتر توسعه یافته و فاقد مسجد وارد عمل شده اند.

مدیرعامل خیریه مسجد سازان استان اصفهان افزود: با بیان اینکه این خیریه با نگاه توسعه مساجد در مناطق فاقد این مراکز دینی فعالیت دارد اما به محرومیت زدایی با احداث خانه عالم، مدرسه، خانه بهداشت و حوزه علمیه نیز نگاه کرده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات جامعه با فعال سازی مساجد و احیا کارکردهای آن قابل رفع خواهد بود و همه کارهای خیر بر محور این مراکز قابل تجمیع خواهد بود.

داوری با اشاره به اینکه تکاپو در امور خیریه وجود دارد، یادآورشد: همه این کارها لازم بوده و می تواند بر محوریت مسجد رقم بخورد.

وی با اشاره به فعالیت ۵۶۰ پروژه عمرانی توسط خیریه مسجد سازان استان اصفهان تصریح کرد: ۴۵۰ مورد آن مسجد و مابقی مدرسه، حوزه علمیه، خانه بهداشت و خانه عالم است.

مدیرعامل خیریه مسجد سازان استان اصفهان با بیان اینکه این پروژه ها در ۱۷ استان کشور در حال اجرا است، افزود: خیرین از سراسر کشور هستند که در این امر خیر همکاری می کنند.

وی یادآورشد: در ۸۰ نقطه کلانشهر اصفهان نیاز به احداث مسجد بوده تا اینکه این مراکز فرهنگی و عمومی مردمی برای اعمال عبادی و اجتماعی بکارگیری شوند.

داوری اضافه کرد: ۹۵ درصد از پروژه ها در مناطق روستایی و مابقی در شهرها و شهرک ها اجرا شده است.

کد خبر 1755504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha