آیت الله مظاهری: از ماه مبارک رمضان بی توجه نگذریم

مرجع تقلید عالم تشیع گفت: از فیض، معنویت و جایگاه ماه مبارک رمضان بی توجه نگذریم که بر اساس روایات گذر بی توجه، انسان خیلی محروم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در توصیه های اخلاقی ماه مبارک رمضان به توجه به معنویت این ماه و تقویت ارتباط با پروردگار تاکید کرد و اظهار داشت: درک این ماه مبارک نعمت فوق العاده بزرگی است که نصیب شده و باید از جنبه های آن بهره ببریم.

مرجع تقلید عالم تشیع با بیان اینکه به این ماه اهمیت بدهیم، افزود: بالاتر از اهمیت توجه نسبت به آن و تقویت ارتباط با خداوند است.

وی ادامه داد: نفس های این ماه عبادت محسوب شده و برای انسان ثواب در نظر گرفته می شود و قرائت قرآن اجر عظیم دارد تا حدی که قرائت یک آیه برابر با ختم کامل قرآن خواهد بود.

آیت الله مظاهری مسلمانان را به ختم قرآن در این ماه توصیه کرد و اذعان داشت: از ظرایط معنوی ماه مبارک رمضان برای انس با قرآن استفاده شود.

وی ارتباط با پروردگار را مهمترین اعمال در این ماه بیان کرد و افزود:‌ اگر ارتباط با خدا بر قرار و خداوند نیز با انسان ارتباط برقرار کرد آنگاه دنیا و آخرت انسان تضمین و آینده نسل فرد نیز ضمانت خواهد شد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان بر ضرورت توجه به بهره گیری از ظرفیت این ماه تاکید کرد و یادآورشد: از فیض، معنویت و جایگاه ماه مبارک رمضان بی توجه نگذریم که بر اساس روایات گذر بی توجه، انسان خیلی محروم خواهد بود.

کد خبر 1755505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha