سفره‌های ساده افطاری در کانون‌های مساجد کرمانشاه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام جلالی گفت: بمناسبت ماه مبارک رمضان سفره‌های ساده افطار و اطعام نیازمندان توسط کانون‌های مسجدی شاخص در استان برپا می‌شود.

حجت الاسلام جواد جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره  به اینکه بمناسبت ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی در کانون های مساجد کرمانشاه برگزار می شود، گفت:  بنابراین بر اساس آموزه های دینی مسجد کانون عبادت و ذکر خداست که در کنار عبادت می تواند محل بسیار مناسبی برای رشد فرهنگی مسلمانان به خصوص کودکان و نوجوانان باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه با اشاره به اینکه ماه پر فیض و برکت رمضان بهترین فرصت برای حضور در این مکان مقدس و بهره گیری از جنبه های عبادی آن است، افزود:یکی از برکات ماه مبارک رمضان، حضور در مساجد و توبه و استغفار است. حضور در مسجد و مانوس شدن با قرآن در بسیاری از روایات سفارش شده است.

وی خاطر نشان کرد: همه روزه طی ماه مبارک رمضان در مساجد علاوه بر جزءخوانی قرآن کریم مسابقات فرهنگی نیز برگزار می شود.

حجت‌الاسلام جواد جلالی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های دینی، قرآنی، فرهنگی، هنری و اجتماعی توسط بچه‌های مسجدی در ماه رمضان، تصریح کرد: جزءخوانی، طرح تلاوت نور و برپایی محافل قرآنی، برپایی سفره‌های ساده افطار و اطعام نیازمندان، برگزاری نشست‌های بصیرتی و سخنرانی‌های بین صلاتین با رویکرد ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی از دیگر برنامه‌های کانون‌های مسجدی در ایام ماه مبارک رمضان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه گفت:ویژه برنامه های مختلفی در شب‌های قدر، شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) توسط جوانان در مساجد برگزار خواهد شد.

کد خبر 1755538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha