مرزنشینان آستارایی سال نو را در مزار شهدا تحویل کردند

مردم مومن و خداجوی بندر آستارا سال نو را در جوار مزار شهدا و امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) تحویل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، سنت نیک و پسندیده حضور مردم به هنگام تحویل سال در جوار قبور مطهر شهدا حرکتی ارزشمند و پسندیده است که از نخستین سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان رایج بوده است.

مردم مومن و خداجوی بندر مرزی آستارا پس از انجام آداب و اعمال سحری، همچون سایر نقاط گیلان طبق سالیان گذشته آیین تحویل سال نو را طبق یک سنت دیرینه با حضور در مزار شهدای دوران انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی و جوار امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) آغاز کردند تا به برکت ماه مبارک رمضان سالی پراز سلامتی و خیر و برکت را آغاز کنند.

  حاضرین در این مراسم با دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال و با قرائت «یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبر الیل والنهار، یا محول الحول والاحوال، حول حالنا الی احسن الحال»، به استقبال سال نو رفتند.

خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و جمعی از مسئولان محلی با حضور در مزار شهدا، یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند و برای بهروزی و سرافرازی ملت بزرگ ایران و سلامتی مقام معظم رهبری و همه مسلمانان دعا کردند.

مرزنشینان آستارایی سال نو را در مزار شهدا تحویل کردند

همچنین در آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع)؛ شهروندان آستارایی به همراه مسافرین نوروزی ابتدای سال را با معنویت آغاز کرده تا بنا بر اعتقاد و باورهایشان سالی پر از موفقیت و سربلندی داشته باشند.

پخش مستقیم پیام نوروزی مقام معظم رهبری در مزار شهدا و حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع)، قرائت قرآن، قرائت دسته جمعی زیارت آل یاسین و حضور در مزار ۳۲ شهید آرام گرفته در جوار حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) بندر آستارا از دیگر برنامه‌های لحظه تحویل سال نو در این شهرستان مرزی بود.

مرزنشینان آستارایی سال نو را در مزار شهدا تحویل کردند

مردم در تحویل سال نو در اماکن مقدس مانند گلزار شهدا حضور می‌یابند که این حضورشان نشان می‌دهد که همچنان آنها با تأسی از شهدا در مقابل زیاده‌خواهی، زورگویی و ظلم و ستم دشمنان ایستادند و از ارزش‌های اسلام محافظت می‌کنند.

ایجاد همدلی، استقامت، امید، نشاط، شادابی، انگیزه، علاقه و تلاش در تک تک افراد جامعه برای آبادانی ایران و ریشه‌کردن دشمنان از اهداف دیگر حضور مردم در تحویل سال نو در گلزار شهداست.

کد خبر 1755551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha