تحویل سال نو کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد

امروز همزمان با طلیعه بهار طبیعت با بهار قرآن کانون های فرهنگی هنری با برپا کردن سفره های هفت سین زمینه حضور مردم در مسجد برای تحویل سال نو را فراهم کردند.

 خبرگزاری شبستان _ جنوب کرمان، مهدیه شعبانی؛ در نهضت بازگشت به مسجد کانون های فرهنگی هنری همواره نقش یک پل ارتباطی بین مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان با مسجد را ایفا کرده اند تا به مساجد رونق داده و کارکردهای مسجد تراز اسلامی را احیا کند، امروز همزمان با طلیعه بهار طبیعت با بهار قرآن نیز با برپا کردن سفره های هفت سین زمینه حضور مردم در مسجد برای تحویل سال نو را فراهم کردند.

تحویل سال نو کانون های فرهنگی هنری در مساجد

جعفر نیک نفس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک سال نو، گفت: برنامه های کانون های مساجد جنوب کرمان به دلیل تقارن دو بهار قرآن و طبیعت متناسب با این ایام در حال برگزاری است.

تحویل سال نو کانون های فرهنگی هنری در مساجد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: یکی از برنامه های کانون های مساجد در لحظه تحویل سال نو، برپایی سفرهای هفت سین همراه با قرائت دعای فرج امام عصر (عج) بود.

تحویل سال نو کانون های فرهنگی هنری در مساجد

وی بیان کرد: تعدادی از کانون های فرهنگی هنری ویژه برنامه جزء خوانی قرآن کریم را در دستور کار فعالیت های مسجد محور خود در تلاقی بهار قرآن و طبیعت قرار داده اند.

تحویل سال نو کانون های فرهنگی هنری در مساجد

نیک نفس خاطرنشان کرد: تعدادی از کانون های فرهنگی هنری نیز در قالب طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در حال برگزاری کرسی های تلاوت مجلسی قرآن کریم هستند.

تحویل سال نو کانون های فرهنگی هنری در مساجد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: بیان احکام شرعی، پاسخگویی به سوالات و شبهات، تفسیر آیات قرآن کریم و برگزاری ختم روزانه قرآن کریم به صورت مجازی از دیگر فعالیت های کانون های مساجد جنوب کرمان در این ایام است.

تحویل سال نو کانون های فرهنگی هنری در مساجد

وی اظهار کرد: تعدادی از کانون های فرهنگی هنری نیز با جلب کمک های خیرین در بهار قرآن و بهار طبیعت سعی کردند به یاری نیازمندان بشتابند.

نیک نفس عنوان کرد: برخی دیگر از کانون های مساجد نیز در نظر دارند در پایان این ماه مبارک از روزه اولی ها تجلیل کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان بچه مسجدی های کانون های فرهنگی هنری پای کار آمدند و مساجد با غبارروبی، مساجد را مهیای پذیرایی از مهمانان خانه های خدا کردند.

کد خبر 1755557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha