آمریکا قطع حمایت مالی آنروا را تا مارس ۲۰۲۵ ادامه می دهد

ایالات متحده آمریکا، ممنوعیت حمایت مالی از آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) را تا مارس ۲۰۲۵ ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، در حالی که کنگره و کاخ سفید با پیش نویس قانونی مبنی بر ارایه بسته مالی عظیم برای ارتش و وزارت امور خارجه آمریکا موافقت کردند،ایالات متحده همچنان ممنوعیت حمایت مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) را تا مارس ۲۰۲۵ ادامه می دهد.

رویترز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد:  بودحه به مدت یک سال متوقف خواهد شد، در حالی که جزئیات تلاش های جایگزین برای ارائه کمک به نوار غزه پس از انتشار قوانینی مبنی بر تعلیق حمابت مالی برای این آژانس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 سنای آمریکا ماه گذشته قانونی را برای توقف کمک مالی به آنروا  به عنوان بخشی از بسته کمکی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان تصویب کرد، در حالی که این قانون هنوز در انتظار تصویب توسط مجلس نمایندگان است.

قطع کمک مالی ایالات متحده به آنروا در ژانویه گذشته و پس از ادعای اشغالگران اسرائیل صورت گرفت که ۱۲ نفر از کارمندان آن در رویدادهای ۷ اکتبر گذشته شرکت داشتند.

 این اقدام آمریکا در شرایطی صورت می‌گیرد که نوار غزه از بدترین بحران انسانی قرن حاضر رنج می‌برد، زیرا اشغالگران همچنان به نسل‌کشی علیه مردم نوار غزه با هدف قرار دادن تمام نیازهای زندگی و با استفاده از سلاح‌هایی که واشنگتن می دهد، ادامه می‌دهند.

 در حالی که ایالات متحده آمریکا از اشغالگران اسرائیل در هدف قرار دادن آنروا حمایت می کند که فیلیپ لازارینی، کمیسر کل این آژانس، روز دوشنبه گذشته تاکید کرد که وضعیت میدانی در نوار غزه بسیار بد است.

 قبل از آن، لازارینی هشدار داده بود که این آژانس وابسته به سازمان ملل متحد در معرض خطر مرگ و در خطر انحلال قرار دارد، زیرا تعدادی از حامیان مالی کمک خود را به آن متوقف کردند.

آنروا فاش کرد که برخی از کارمندان این آژانس توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی از نوار غزه دستگیر و  از زندان‌های اسرائیل آزاد شدند. این افراد گزارش دادند که از سوی مقامات اسرائیلی تحت فشار قرار گرفته‌اند تا اظهارات نادرست بدهند که این آژانس با جنبش حماس مرتبط است و برخی از آنها در عملیات ۷ اکتبر۲۰۲۳شرکت کردند.

کد خبر 1755576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha