خصوصی سازی سبب جهش تولید می شود

حجت الاسلام رحمانی گفت: با شرط مشارکت مردم و ترمیم قانون در واگذاری های بخش خصوصی، خصوصی سازی سبب جهش تولید می شود.

حجت الاسلام علی رحمانی- امام جمعه قاین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی با بیان اینکه به تاریخ شمسی ۱۸ ذی الحجه مصادف با عید نوروز بوده است‌، افزود: در این ایام پیامبر اکرم (ص) سه روز را جشن اعلام کرده بودند.

حجت الاسلام رحمانی افزود: شعار سال گذشته «مهار تورم، رشد تولید» بود که کارهای اقتصادی خیلی چشمگیر و خیلی مهمی صورت گرفت و بسیاری از کارخانه‌های تعطیل شده، به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی حفظ شعار سال گذشته، اقزود: امسال باید شعار سال گذشته هم مدنظر قرار گیرد و بالندگی خودش را ادامه دهد چرا که در تداوم آن، امسال نیز «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

امام جمعه قاین با بیان اینکه واژه «جهش» از «رونق» بالاتر و یک جَست و پرشی است که باید مدنظرقرار گیرد، ادامه داد: مشارکت مردم هم باید شرط این شعار باشد، سال‌های سال است که قصد داریم اقتصاد دولتی را مبتنی بر بخش خصوصی کنیم.

حجت الاسلام رحمانی افزود: در گذشته هرچه که از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شد؛ متاسفانه پیشرفت در آن وجود نداشت و بیشتر حالت رکود داشت و کارخانه‌های واگذار شده چرخ تولید آنها قطع و زمین ها به فروش رفت، این مهم تنها به عدم اجرای قانون و اجرای ناقص آن بوده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم این خلا جبران شده باشد و بسیاری از کارهای بخش دولتی واگذار به بخش خصوصی شود و نظارت دقیقی هم بر آن‌ها صورت بگیرد تا آن بلایی که در واگذاری های گذشته وارد شد، الان وارد نشود.

امام جمعه قاین گفت: مواردی که به بخش خصوصی واگذار می شود سبب می شود افراد با ثروت خودشان و برای خودشان کار کنند که به صورت طبیعی سبب یک جهش در مسئله اقتصاد خواهد شد.

کد خبر 1755629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha