آزادی ۳۰۰ زندانی به برکت حفظ قرآن در جیرفت

محمدرضا شریفی گفت: زندانیانی که بتوانند قرآن کریم را حفظ کنند از تخفیف مجازات برخوردار می شوند که در طول ۱۰ سال گذشته به برکت قرآن کریم، ۳۰۰ زندانی از تخفیف مجازات برخوردار و از زندان آزاد شده و به کانون خانواده بازگشته اند.

محمدرضا شریفی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به فعالیت های مستمر کانون فرهنگی هنری تربیت در طول سال، گفت: دوره های آموزش قرآن کریم اعم از روخوانی، روانخوانی، تجوید، صوت و لحن و تدبر در آیات به صورت فصلی برگزار می‌شود.

آزادی ۳۰۰ زندانی به برکت حفظ قرآن در جیرفت

رییس اداره زندان جیرفت افزود: پایان هر فصل از قرآن آموزان، آزمون گرفته می شود و در نهایت گواهی پایان دوره به آنها اعطا می شود.

آزادی ۳۰۰ زندانی به برکت حفظ قرآن در جیرفت

وی بیان کرد: زندانیانی که بتوانند قرآن کریم را حفظ کنند از تخفیف مجازات برخوردار می شوند که در طول ۱۰ سال گذشته به برکت قرآن کریم، ۳۰۰ زندانی از تخفیف مجازات برخوردار و از زندان آزاد شده و به کانون خانواده بازگشته اند.

شریفی ابراز کرد: این زندانیان حافظ یک جزء تا چند جزء و حافظ کل قرآن کریم بوده اند که از تخفیف مجازات برخوردار شده اند.

رییس اداره زندان جیرفت تصریح کرد: هدف ما انس زندانیان با قرآن کریم و تقویت اعتقادات و باورهای دینی آنها است تا پس از آزادی دستورات قرآن کریم را در زندگی به کار بگیرند.

وی اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، جلسات جمع خوانی قرآن کریم با قرائت روزانه یک جزء شروع شده است.

شریفی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های ماه مبارک رمضان، جلسه ختم سوره یس است که هر عصر قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

رییس اداره زندان جیرفت عنوان کرد: سخنرانی درباره فضیلت های ماه مبارک رمضان و بیان احکام شرعی یکی دیگر از برنامه هایی است که در این ایام به صورت روزانه انجام می شود.

وی با بیان اینکه نهج البلاغه گنجینه ای عظیم است، ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون فرهنگی هنری تربیت در طول سال، برگزاری دوره های تفسیر نهج البلاغه است تا زندانیان با کلام امیرالمومنین علی (ع) آشنا شوند.

شریفی نهج‌البلاغه را جامع‌ترین کتاب پس از قرآن کریم برشمرد و خاطرنشان کرد: نهج البلاغه می‌تواند راهنمای انسان در تمام ابعاد زندگی باشد و بشر را در عرصه‌های گوناگون هدایت کنند.

رییس اداره زندان جیرفت گفت: علاوه بر این نیز توسط  کانون فرهنگی هنری تربیت به صورت فصلی دوره های آموزش صحت قرائت نماز برگزار می‌شود.

کد خبر 1755632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha