تاکید امام جمعه کرمان بر رعایت حرمت ماه رمضان و جلوگیری از روزه‌خواری

امام جمعه کرمان به تاکید بر رعایت حرمت ماه مبارک رمضان گفت: متاسفانه بعضی‌ها شان و جایگاه و حرمت این ماه را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌ اول نمازجمعه(۳ فروردین) در ادامه سلسله مباحث عوامل موثر بر تربیت انسان از دیدگاه قرآن کریم؛ با اشاره به تاثیر محیط از جمله خانواده گفت: خانواده از بناهای اصلی و ساختارهایی است که در راستای تحقق اهداف انسان بسیار موثر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه نقش خانواده در هدف و تکاملی که در دین برای انسان دیده شده، بسیار برجسته است؛ افزود: از ارکان خانواده پدر و مادر هستند که دو نقش برجسته و هر یک وظایفی دارند.

تداوم نسل؛ رسالت مهم خانواده

وی در همین رابطه به نقش همسری و والدین در خانواده اشاره و تصریح کرد: رکن دیگر فرزندان هستند که احترام و تکریم و اطاعت از والدین مهم است و خانواده به عنوان مهمترین کانون اجتماع هم در تعلیم و تربیت تاثیرگذار و هم در رابطه با اجتماع، نقش جدی دارد و مدرسه و اجتماع تحت تاثیر محیط تربیتی خانواده هستند.

امام جمعه کرمان خانواده از منظر قرآن را عهده‌دار رسالت‌هایی از جمله تداوم نسل انسان به عنوان مهمترین رسالت عنوان و بیان کرد: در مقابل نگاه قرآنی دو نگاه افراط و تفریطی وجود دارد که بنای خانواده را سست می‌کند؛ اول ممنوعیت ازدواج که یک نگاه کاملاً افراطی است.

وی دومین نگاه را ولنگاری و تن ندادن به ازدواج دانست و اظهار کرد: هر دو نگاه در دنیای امروز طرفدارانی دارد و هر دو در از بین بردن خانواده هدف مشترک دارند که تداوم نسل انسان با کلی مواجه است و در برابر این دو نگاه ضد خانواده قرآن و اسلام تشکیل خانواده را از وظایف مهم می‌داند و این رسالت هماهنگ با فطرت انسان است.

مسئولیت والدین در رابطه با خانواده به عنوان کانون آرامش

امام جمعه کرمان با استناد به آیه خاطرنشان کرد: تداوم نسل انسان در دو محور عمده هم از ناحیه پدر و هم مادر به رسمیت شناخته است؛ نسل‌ها وظیفه مهم تداوم انسان را به عهده دارند و این مسئله مهمی در خانواده است و دومین مسئله مهم این است این خانواده به عنوان مرکز تربیت باید کانون آرامش باشد. وی مسئولیت والدین در رابطه با این کانون آرامش را مورد توجه قرار داد و گفت: هر دو در امنیت و آرامش خانواده نقش دارند تا محیط تبدیل به بساری مناسب برای رشد و نمو انسان ارزشمند و بزرگوار بشود که همین کانون شخصیت‌هایی تربیت می‌کند که مدیریت اجتماع و تعلیم و تربیت را در دست می‌گیرند.  

زندگی امام مجتبی در بخش‌های مختلف الگو است

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در خطبه‌ دوم نمازجمعه فرا رسیدن میلاد امام مجتبی علیه السلام را تبریک و به هفته اکرام ایتام و تکریم خیرین اشاره و به همین مناسبت از آیت‌الله صالحی کرمانی یاد کرد و گفت: ایشان هم خدمت بزرگی به احیای حوزه علمیه کرمان کرد و هم خدمت بزرگ در تربیت فضایی که سالها منشأ اثر بودند و در کمک به نیازمندان یکی از شخصیت‌های برجسته استان است.

وی اظهار کرد: فراز و نشیب‌های سیاسی اجتماعی، احسان و نیکوکاری و شخصیت برجسته و جامع و معصوم امام مجتبی علیه‌السلام در بخش‌های مختلف همه برای ما الگویی ارزشمند است که باید به ایشان اقتدا کنیم.

اسلام اجازه حرمت‌شکنی در ماه رمضان را به مسافر نمی‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه باید قدر ماه مبارک رمضان را دانست؛ افزود: متاسفانه بعضی‌ها شان و جایگاه و حرمت این ماه را رعایت نمی‌کنند و گزارش‌ها در مورد روزه‌خواری‌ها کم نیست که هم مسئولین مربوطه باید برخورد و جلوگیری کنند هم مومنین و مومنات؛ گرچه ماه مبارک امسال مقارن نوروز است و مسافران اجازه دارند روزه نگیرند اما اجازه داده نشده که حرمت ماه را رعایت نکنند.

وی سپس با اشاره به اینکه انتخابات با سلامتی و امنیت پشت سر گذاشته شده و شورای نگهبان در حال تایید صحت حوزه‌های انتخابیه است؛ بیان کرد: اگر جایی ایراد و اشکالی در حد تاثیرگذاری در رأی مردم باشد از دید شورای نگهبان مخفی نیست.

امام جمعه کرمان با تاکید بر لزوم مطالعه و شناخت کافی از حوزه انتخابیه توسط منتخبان؛ بیان کرد: از روزی که تایید می‌شوند نماینده همه هستند.

تولید نیازمند مشارکت مردم و بخش‌ خصوصی بدون رانت است

وی سپس به راهبردهای رهبری در پیام و سخنرانی نوروزی اشاره و آن را دارای نکات برجسته فراوان برای افق آینده چه در سال جاری و آینده دانست و با اشاره به شعار سال تصریح کرد: تولید هم نیازمند جهش جدی است و هم مردم باید در تولید جدی گرفته شوند و دولت باید بستر را برای بکار گرفتن مردم و بخش‌های خصوصی سالم و بدون رانت فراهم کند و همه کمک دهند تا رونق اقتصادی، معیشت را تحت تاثیر قرار دهد و کشور را از مشکلات معیشتی که خانواده‌ها را آزرده خاطر می‌کند، عبور دهیم.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه فعالان سیاسی باید به توصیه‌های رهبری توجه و جوانان نیز جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنند؛ حوادث غزه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مبارزان غزه سنگین‌ترین شکست نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تاریخی را بر رژیم جعلی وارد کردند اما ندای دفاع از انسانیت در مجامع حقوقی بین المللی در سال ۱۴۰۲ مُرد و هیچ صدایی از انسانیت در مجامع حقوقی دفاع نمی‌کند.

در دنیای چندچهره و پُر نفاق؛ غزه پیروز میدان است

وی اضافه کرد: دفاع از مظلوم و مظلومیت در این مجامع رسماً کنار گذاشته شده و مسیر برای تجاوز و قتل و آدم‌کشی هموار؛ ما با چنین دنیایی مواجه و شاهد نقشه‌های خبیثانه آمریکا و اذناب او هستیم؛ همین آمریکا بارها آتش بس غزه را وتو و راه را برای کشتن زنان و کودکان بی دفاع فراهم کرده؛ چطور باور کنیم با ساخت اسکله می خواهد به مردم کمک کند!؟ حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: با این دنیای چند چهره و پر از نفاق مواجه هستیم اما به فضل خدا ملت فلسطین و حماس و جنبش جهاداسلامی هم پیروز میدان است و هم درسی به آمریکا و اذناب او خواهد داد که فراموش نشود که ملت شجاع و رشید  فلسطین با اتکاء بر دارایی‌های خود پیروز است.

وی گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند این شکست بزرگ خود را به ایران نسبت دهند تا عظمت کار جوانان حماس را پایین آورده و بخشی از حقارت خود را جبران کنند اما همه می دانند مقاومت اسلامی و فلسطین و حماس و جهاد اسلامی توان شکست و نابودی اسرائیل را دارد و این امر در آینده نزدیک تحقق خواهد یافت.

کد خبر 1755719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha