دشمنان برای فروپاشی اقتصاد کشور ما در تلاش هستند

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: امروز اقتصاد مهم‌ترین مشکل کشور است و دشمنان هم تلاش فراوانی برای فروپاشی اقتصاد کشور ما دارند که به فضل الهی موفق نخواهند شد اگر مردم پای کار بیایند مشکلات اقتصادی قابل حل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۳ فروردین ماه) حجت الاسلام اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، با اشاره به (۳ فروردین) سالروز تاسیس حوزه علمیه قم، گفت: امام کاظم (ع) فرمود؛ قم آشیانه آل محمد (ص) و پناهگاه شیعیان آن‌ هاست.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: این تعبیر به‌ دلیل وجود با برکت مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و حوزه علمیه مقدس است که حول محور آن حرم منور و توسط مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری در فروردین ۱۳۰۱ تأسیس شد و حوزه‌های علمیه و علمای علمای بزرگوار کیان شیعه را در طول تاریخ حفظ کرده‌اند و فرهنگ اهل بیت (ع) را ترویج نمودند.

وی بیان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران، حوزه علمیه است و امروز طلبه و عالم دینی در قم تحصیل می‌کنند که جا دارد مردم نسبت به فرستادن فرزندانشان به حوزه علمیه برای یادگیری علوم دینی اهتمام به ورزند یا با پرداخت وجوهات شرعی که پشتوانه حوزه‌های علمیه است هم به واجب خود عمل کنند و هم جهت تقویت و ترویج فرهنگ دین عمل کنند.

حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: یکی از رویدادهایی که پیامبر اکرم (ص) در ماه رمضان بین مسلمین در مدینه انجام دادند، عقد اخوت و برادری بود تا یکی از نیازهای همیشگی جامعه دینی را به ما گوشزد کنند و کینه‌ ها و دشمنی‌ها را از بین ببرند.

خطیب جمعه رودبار جنوب خاطرنشان کرد: عقد اخوت اسلام تاکید فراوانی بر روی اخلاق‌مداری در جامعه دارد به هر میزان اخلاق کم‌رنگ شود آسیب‌ها بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان سالروز جنگ بدر است که خداوند متعال آن را یوم الفرقان روز جدایی حق و باطل نامیده است جنگ بدر نخستین جنگ کامل میان مسلمانان و مشرکان بود.

حجت الاسلام افشارمنش با بیان اینکه در جنگ بدر پنج گونه امداد غیبی را خداوند در شب قبل از این جنگ نصیب مسلمانان کرد، ادامه داد: نزول فرشتگان و القاء رعب و هراس در قلوب کافران، خواب سبک و نزول باران در شب قبل که موجب سفتی زمین رمل شد، اصابت ریگ های صحرا به چشمان مشرکان، اندک دیدن طرفین یکدیگر را قبل از آغاز نبرد و دو برابر بودن دشمنان مسلمانان پس از ورود به جنگ از جمله این امدادهای غیبی بودند.

امام جمعه رودبار جنوب تصریح کرد: انسان باید دائما برای عاقبت بخیری دعا کند، مواظب اطرافیان و نفوذی ها باشد، در مقابل بزرگان مثل حضرت امام موضع نگیرد و به خوشامدگویی و تعریف دشمنان توجه نکند.

وی با اشاره به این که ۷ فروردین ماه سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام و تکریم خیرین است، خاطرنشان کرد: آن حضرت هنگام قرائت قرآن در خطاب های متعدد لبیک می‌گفتند، در جنگ طبرستان فرمانده جنگ بودند،  در جریان جنگ جمل توانست شتر عایشه را پی کند و کانون فتنه را از بین ببرد، دارای صبر جمیل بودند، سه مرتبه اموالش را در راه خدا با فقرا نصف کرد، کریمه اهل‌ بیت (ع) بودند و در خانه‌اش به روی فقرا باز بود، برای حفظ شیعه صلح نامه پذیرفت و زمینه‌ساز حادثه عاشورا بودند.

حجت الاسلام افشارمنش ضمن تبریک سال نو، ابراز کرد: امسال از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی تحت عنوان سال جهش تولید نامگذاری شد، شعار سال معمولا بخشی از راهبرد اساسی کشور است برای اینکه توجه، همت و تلاس مسئولین متوجه این بخش شود و از سوی دیگر افکار عمومی مردم مطالبه کنند.

خطیب جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: امروز اقتصاد مهم‌ترین مشکل کشور است و دشمنان هم تلاش فراوانی برای فروپاشی اقتصاد کشور ما دارند که به فضل الهی موفق نخواهند شد اگر مردم پای کار بیایند مشکلات اقتصادی قابل حل است.

وی یکی از حربه‌های دشمن را ایجاد یاس و ناامیدی دانست و تاکید کرد: الحمدلله ما از اول انقلاب دستاوردهای زیادی در عرصه خارجی امنیت داخلی داشتیم که نمونه‌اش برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه بود که در کمال امنیت برگزار شد.

حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: همه باید در راستای رفع مشکلات اقتصادی و جهش تولید تلاش کنند زیرا اگر تولید رونق بگیرد بیکاری کم می‌شود، اشتغال ایجاد تورم را کاهش می‌دهد رفاه ایجاد می‌کند تأثیر روانی و اعتماد به‌ نفس ایجاد می‌کند.

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به فضائل ماه رمضان، عنوان کرد: رمضان بهار عبودیت و بندگی است، فضایی فراهم می‌کند که به‌ راحتی اعمال خوب بشر در پیشگاه خداوند متعال مورد قبول قرار گیرد.

کد خبر 1755723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha