دور بودن از مسجد نشانه انسان غافل است

حجت الاسلام محمدی لائینی به اهمیت حضور در مسجد و نمازجمعه اشاره کرد و گفت: به فرموده امام حسن مجتبی(ع) «دور بودن از مسجد نشانه انسان غافل است.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه مصلی امام خمینی (ره) ساری، با سفارش بر رعایت تقوا و پرهیزگاری، اظهار کرد: قرائت قرآن در ماه رمضان بسیار تاکید شده هرانسانی که قرائت قرآن دارد دعاهایش زودتر مستجاب می شود.

وی  به جایگاه مسجد در جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآورشد: امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: «دوربودن از مسجد و تبعیت از مفسد از نشانه های انسان غافل است.»

خطیب جمعه ساری به شعار سال مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: نباید مسئولین با شعار سال شعاری برخورد کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تصدی گری دولت در امور موجبات ایجاد برخی از مشکلات را فراهم می کند، افزود: دولت باید تسهیل گر باشد و زمینه حضور مردم را در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی را فراهم کند.

وی تاکید کرد: مسئولین باید برای تحقق شعار سال رهبری تدبیر کنند تا شاهد جهش تولید باشیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی به رضایتمندی مقام معظم رهبری از عملکرد دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: البته برخی از ضعف ها و نقص های در دولت و بین دولتمردان در استان وجود دارد که باید برطرف شود تا شاهد رونق سفره اقشار متوسط باشیم.

وی ضمن قدرانی از نیروهای حافظ امنیت برای تامین امنیت جامعه، افزود: عملکرد رسانه ها و رسانه ی ملی برای تبیین دستاوردهای نظام و تقویت امیدآفرینی در جامعه شایسته تحسین است.

امام جمعه ساری بابیان اینکه رفتن به نمازجمعه موجبات افزایش سطح آگاهی مردم می شود، گفت: قدردان حضور مردم در نمازجمعه هستیم.

وی به سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و افزود: اخلاق مداری، مردم داری و سفره داری امام دوم شیعیان زبان زد خاص و عام است باید الگوگیری از سیره آن حضرت مورد توجه همگان باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی به روز اکرام ایتام اشاره و بیان کرد: متمکنین باید به شکرانه نعمت برای اکرام ایتام به خط شوند.

نماینده ولی فقیه درمازندران باتاکید براینکه مطابق متون دینی، زکات از مال انسان کم نمی کند بلکه اضافه می شود، گفت: آب مایع حیات است باید اصلاح الگوی مصرف مورد توجه باشد.

وی برلزوم مهار آب های سطحی تاکید کرد و خواستار مدیرت مصرف آب شد.

حجت الاسلام محمدی لائینی به روز جهانی هواشناسی اشاره کرد و افزود: هواشناسی از تغییر آب و هوا خبر می دهد مسئولین باید با توجه به اطلاع رسانی هواشناسی زمینه جمع آوری باران را فراهم کنند.

وی به دوازدهم روز ماه رمضان روز عقد اخوت اشاره کرد و گفت: حفظ وحدت و انسجام برای جامعه اسلامی یک ضرورت است.

خطیب جمعه ساری به تلاش دشمنان انقلاب اسلامی برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی اشاره و همگان را به صعه صدر، همدلی و انسجام دعوت و سفارش کرد.

کد خبر 1755728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha