مسئولان موانع جهش تولید را رفع کنند/طوفان الاقصی خاموش‌شدنی نیست

امام جمعه قم گفت: مسئولان با رفع موانع، راه را برای جهش تولید و شکوفایی اقتصادی کشور هموار کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: مسئولان کشور باید مشکلات و موانع تحقق این امر را رفع کنند تا شاهد جهش در تولید باشیم.

امام جمعه قم افزود: این شعار برگرفته از قرآن کریم و آموزه‌های دینی است و آیه ۶۲ سوره انفال گواهی بر این سخن است.

وی ادامه داد: برخی افراد به دنبال منافع نامشروع خود هستند و با سنگ اندازی‌ها با ورود مردم به حوزه‌ تولید مخالفت می‌کنند که دولت باید با قاطعیت با این افراد برخود کند.

آیت الله سعیدی گفت: بر اساس فرمایش رهبری معظم انقلاب اسلامی جهش تولید در گرو ورود مردم به حوزه اقتصاد است چرا که تا مردم به طور واقعی وارد این عرصه نشوند جهش تولید محقق نخواهد شد.

امام جمعه قم ترویج مصرف کالای تولید داخل را از مهم‌ترین اقدامات برای جهش تولید دانست و گفت: جهش تولید زمانی اتفاق می‌افتد که مردم کالاهای مورد نظر خود را از کالاهای داخلی خرید کنند و کالاهای داخلی هم با کیفیت و قیمت مناسب تولید شود.

وی افزود: باید کارگروه‌های تشکیل شود تا ضمن پرهیز از طرح‌های عجولانه و غیر مرتبط از فوت وقت هم به بهانه بررسی طرح‌ها جلوگیری شود.

خطیب جمعه قم اشاره‌ای هم به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه کرد و گفت: تمام ارزش‌های انسانی در سایه سکوت جامعه جهانی در غزه نقض و زیر پای گذاشته شده است و ما امروز شاهد بروز یک فاجعه انسانی بزرگ علیه مردم فلسطین در منطقه غزه هستیم.

امام جمعه قم گفت: دشمنان اسلام بدانند طوفان الاقصی خاموش شدنی نیست و به فضل الهی شما شاهد خواهید بود که دنیای آینده دنیای فلسطین است و رژیم صهیونیستی از نقشه جهان محو خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان بهار عبادت است و همانطور که بهار طبیعت در جسم انسان نشاط به وجود می‌آورد، ماه رمضان هم موجب نشاط روحی انسان می‌شود اما این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه انسان برای این ماه شریف آمادگی پیدا کرده باشد که این آمادگی در مرحله نخست با توبه و در مرحله بعد با رفع کینه‌ها، نگرانی‌ها و حسادت‌ها محقق می‌شود.

وی افزود: ماه رمضان فرصتی برای جدایی از غفلت و گمراهی و نزدیک شدن به سرچشمه خوبی‌ها یعنی قرآن و عترت است و ما در این ماه باید آموزه‌های دینی را میان اقشار مختلف جامعه ترویج کنیم.

امام جمعه قم ادامه داد: نیمه ماه مبارک رمضان میلاد امام حسن مجتبی(ع) است، امامی که به قول مشهور در ۱۵ رمضان سال سوم هجرت در مدینه متولد شدند و بر اساس سنت اسلامی، پیامبر در گوش راست ایشان اذان و در گوش دیگر ایشان اقامه قرائت فرمودند و در شباهت ایشان به پیامبر اسلام(ص) و همچنین به خدیجه کبری(س) روایاتی وارد شده است، خدیجه‌ای که همه داشته‌های خود را فدای اسلام کرد و بانوی فداکار اسلام نام گرفت.

وی با تاکید بر اینکه ماه رمضان دارای حرمتی ویژه است، گفت: کسانی که حرمت ماه رمضان را نگه نمی‌دارند بدانند خسارت دیده و این حریم‌شکنی برای آنان سخت خواهد بود؛ شهر مقدس قم نیز از گذشته تاکنون در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی نه تنها سرمشق کشور بلکه سرمشق جهان اسلام بوده و هست، قم به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد فراتر از شهرهای کشور به ویژه در حوزه فرهنگ و دین است.

کد خبر 1755743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha